Skoda Octavia este unul dintre modelele care, încă de la prima apariție pe piața românească, a devenit o atracție pentru clienți. Considerat un Volkswagen Passat disponibil la un preț mult mai avantajos decât al fratelui său german, vehiculul s-a impus rapid în preferințele românilor, ajungând lider al pieței autoturismelor importate. Anul trecut au fost comercializate la noi peste 3.000 de unități, în timp ce la nivel european vânzările au ajuns la 180.000 de exemplare. Bestseller al mărcii cehe, cu peste 3,7 milioane de vehicule vândute din 1996 până acum, modelul Octavia a reprezentat circa 44% din totalul livrărilor de modele Skoda din 2012.
Calități de clasă medie la preț de compactă
Oficialii Škoda prezenți la testul internațional desfăsurat cu câteva zile în urmă la Faro, în Portugalia, au ținut să menționeze că a treia generație Octavia este „mai mare din toate punctele de vedere“ decât varianta anterioară, având însă o masă redusă cu circa 102 kg și un consum mai mic cu 23%. Greu de dovedit în scurtul timp pus la dispoziție pentru testare de organizatorii evenimentului, această performanță este însă posibilă dacă avem în vedere că, în cazul propulsorului diesel de 1.6 litri care dezvoltă 105 CP, consumul mediu declarat este de numai 3,9 l/100 km. Modelul testat de Capital, dotat cu motorul menționat cuplat la o transmisie DSG cu șapte trepte, a arătat o vitalitate greu de bănuit, dublată însă de un nivel destul de ridicat al zgomotului care pătrunde în habitaclu din zona frontală. Dacă puteți trece cu vederea acest amănunt, noua Octavia vă va surprinde cu siguranță prin manevrabilitate și confort. Acest din urmă aspect este favorizat de spațiul pus la dispoziția pasagerilor. Conform lui Frank Welsch, membru al Consiliului de Administrație Škoda, responsabil pentru dezvoltare tehnică, modelul „oferă proprietăţi caracteristice clasei medii, dar cu un preț de automobil compact. Este ceea ce avem noi mai de preț“. Cu certitudine însă, majorarea ampatamentului și a înălțimii a creat un habitaclu în care cinci persoane se pot bucura de tot confortul necesar, iar calitatea materialelor și corectitudinea îmbinărilor sunt demne de toată lauda.
Nici cei 590 de litri ai portbagajului, către care accesul se face printr-un hayon de dimensiuni mari, nu pot fi trecuți cu vederea. În plus, noile sisteme Adaptive Cruise Assistant (care menține în mod automat o distanță prestabilită față de mașina din față), Intelligent Light Assistant (comută automat la luminile de drum și înapoi la cele de întâlnire), Automatic Parking Assistant (care ajută șoferul să intre și să iasă mai ușor cu mașina din locurile de parcare) sunt dotări noi pentru Octavia, unele dintre acestea fiind chiar o premieră pentru un automobil Škoda.
În afara propulsorului aflat în dotarea modelului testat de Capital, Octavia mai poate fi comandată cu alte trei motoare alimentate cu benzină, toate dispunând de tehnologie TSI și patru TDI-uri.
Toate aceste creșteri de dimensiuni, materiale de calitate, tehnologii moderne, precum și numărul mare sisteme de comandă și control apărute în dotarea celei de-a treia generații Octavia vor avea însă și un preț pe măsură. Deși detalii despre acesta nu au fost făcute încă publice este greu de crezut că mașina va avea un preț de bază mai mic de 15.000 de euro. Mai ales că, în urmă cu doar câteva luni, în gama Škoda a apărut și Rapid, model ale cărui prețuri încep de la 11.797 euro și urcă până la 19.200 de euro.
Skoda Octavia: Bestsellerul pieţei importurilor, la treia generaţie
29 martie 2013, 14:07
Ultima modificare în 29 martie 2013, 16:07
Modelul Octavia, care va sosi în România în luna martie, este mai mare, mai spațios și mai plin de tehnologie ca oricând. Este de așteptat însă ca și prețul său să crească proporțional.
Etichete: drive test,
rapid,
skoda,
volkswagen
Publicat in categoriile: Știri Auto
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri Auto
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook