Skoda Octavia este unul dintre cele mai bine vândute automobile pe piaţa românească şi în ultimii ani a fost liderul clasei compacte, aceasta fiind la rândul ei cea mai importantă clasă de automobile de import, ca volume de vânzări în România. Octavia a devansat VW Golf, Ford Focus, Opel Astra, Renault Fluence, Renault Megane, VW Jetta.

Anul trecut, Octavia a fost al doilea cel mai vândut model de automobil pe piaţa românească, după Dacia Logan, dar înaintea SUV-ului Dacia Duster.

‘Anul 2012 a fost un an record pentru Skoda, fiind atins un record de vânzări, de 939.200 unităţi, în creştere cu 6,8% faţă de 2011. Noua Octavia va determina o creştere a brandului nostru, ea va fi nava-amiral pentru Skoda. Octavia este comercializată pe 100 de pieţe şi au fost vândute 3,7 milioane de unităţi. Este produsul care se vinde cel mai bine din gama noastră. Noua generaţie este cea mai mare, cea mai sigură, cea mai uşoară şi cea mai prietenoasă cu mediul Octavia de până acum. Are calităţile unei maşini de clasă medie, dar preţ de clasa compactă’, a declarat Karlheinz Hell, membru în Consiliul Director Skoda, coordonatorul departamentului de achiziţii, cu ocazia lansării internaţionale a noului model, în Portugalia, la sfârşitul săptămânii.

Aceste calităţi, a adăugat Karlheinz Hell, sunt însoţite de noi motorizări şi noi sisteme de asistenţă, care fac viaţa mai plăcută la bordul noii maşini a producătorului ceh.

Greutatea maşinii a scăzut cu 102 kg, în pofida dimensiunilor mai generoase, emisiile de CO2 au coborât până la 89g/km, iar consumul a scăzut cu 23%, ajungând la numai 3,4 litri/100 km, pentru propulsorul turbodiesel Green Line.

Despre design, oficialul Skoda a afirmat că Octavia este o capodoperă a echipei conduse de Jozef Kaban şi piatra de temelie în evoluţia maşinilor produse la uzina Skoda de la Mlada Boleslav.

În acest sens, reprezentantul Skoda Design, Karl Neuhold, a menţionat că logo-ul are acum o inserţie în capotă, grila radiatorului este nouă, farurile au benzi cu leduri, care amintesc de Audi, iar interiorul este ‘democratic’, ocupanţii locurilor din spate beneficiind în egală măsură cu cei din faţă de spaţiul aerisit al habitaclului.

Jan Novak, responsabil tehnic pentru dezvoltarea produsului, a menţionat extinderea tuturor dimensiunilor noii Octavia, portbagajul de 590/1.580 litri, record în clasa compactă, elementele-cargo deosebite, inelele de amarare, spaţiile de depozitare la interior, care oferă suport pentru 8 sticle.

De asemenea, Octavia dispune de o serie de sisteme de asistenţă – sistemul de frânare multicoliziune, sistemul de asistare când distanţa faţă de maşina din faţă se reduce, sisteme pentru menţinerea maşinii pe bandă, dar şi un sistem de detectare a oboselii şoferului, cu o grafică interesantă, care invită şoferul la o pauză de cafea, dacă manevrele sale denotă o stare de oboseală.
Maşina mai dispune de până la 9 airbag-uri, inclusiv cel pentru genunchi, asistenţă pentru parcare paralelă şi perpendiculară, patru moduri de condus, care pot fi selectate – normal, eco, sport, individual-, trapă cu glisare.

Un alt element impresionant pentru noua Octavia este autonomia de 1.400 km cu un ‘plin de carburant’.

Prima generaţie Octavia a fost lansată în 1996 şi a primit un facelift în 2000. A doua generaţie a ajuns pe piaţă în anul 2004, cu un facelift în anul 2008. Skoda a produs în medie 400.000 de Octavia pe an. Producătorul ceh vrea să ajungă în 2018 la o producţie de 1,8 milioane de autovehicule.

Noua Octavia va fi disponibilă în Europa cu 8 motoare, din care 4 diesel şi 4 pe benzină, printre care noul TSI 1,8 litri 180 CP şi turbodieselul ecologic de 1,6 litri şi 109 CP. În cadrul primelor teste, din Portugalia, a avut la dispoziţie cel mai puternic propulsor diesel al gamei, 2.0 TDI 150 CP, în varianta cu transmisie automată DSG. Motorul oferă performanţe remarcabile, iar cuplul maxim este disponibil între 1.750 şi 3.000 de turaţii. Consumul indicat de producător în fişa tehnică este de 4,5 litri/100 km. Pe secţiunea de drum virajat din cadrul testului, consumul indicat de computerul de bord a fost de 7 litri/100 km.

SURSA: Agerpres