Producătorul auto Skoda va lansa pe piața cehă, până la sfârșitul acestui, an modelul de clasă mică Citigo. Gruprile ţintă de clienți sunt şoferii tineri şi aşa-numiţii “best agers”, care caută o a doua sau chiar o a treia maşină.
Skoda îşi continuă ofensiva de produse introducând cel de-al şaptelea model din gamă. Prin intermediul modelului Citigo, care are o lungime de numai 3,56 m, producătorul din Mladá Boleslav intră în segmentul A. Citigo, fratele modelului german Volkswagen up! va debuta anul acesta pe piaţa de provenienţă, din Cehia. Alte pieţe europene vor urma la începutul verii lui 2012. Citigo oferă utilizarea la maximum a spaţiului şi locuri pentru patru pasageri. Vehiculul va fi lansat în versiunea de caroserie cu trei uşi, iar versiunea cu cinci uşi va fi disponibilă din 2012.Conform Skoda, designerii au reuşit să ofere maşinii o imagine originală. Grila radiatorului, cu lamele, încadrată de o ramă cromată şi de farurile cu forme precise, oferă maşinii imaginea tipică a unui veritabil automobil Skoda. Cu o lungime de 3,56 metri, o lăţime de 1,65 metri şi o înălţime de 1,48 metri, Citigo este unul dintre cele mai mici autovehicule din segmentul său. Volumul compartimentului pentru bagaje este de 251 de litri. Acesta poate fi extins la 951 de litri, prin plierea scaunelor din spate.În momentul lansării, Citigo va avea pune la dispoziția clienților două motoare noi, pe benzină, cu trei cilindri, de 1,0 litri: ambele vor avea un volum de 1,0 litri, iar puterile pe care le furnizează sunt de 44 kW/60 CP şi 55 kW/75 CP. În versiunea economică Green Tec, consumul mediu este de 4,2l/100km şi respectiv 4,3l/100km. Emisiile sunt de 97g şi 99g CO2/km. Consumul de carburant şi emisiile sunt de 4,5l/100km şi 105g CO2/ km pentru motorul de 44kW. Motorul de 55kW consumă 4,7l/100km şi emite 108g de CO2 pe km. “Putem observa că cererea pentru automobile mici, cu un consum redus, la un preţ favorabil şi care au costuri de rulare rezonabile, este în creştere. Noul automobil mic de la Skoda reprezintă o reacţie la această tendinţă. Pătrundem pe un teren nou, iar Citigo va atrage mulţi clienţi, mai ales pe pieţele din Europa”, a declarat Winfried Vahland, Preşedintele Consiliului de Administraţie Skoda „Citigo reprezintă unul dintre pilonii strategiei noastre de dezvoltare. Acesta pavează drumul pe care marca noastră va pătrunde într-un segment foarte promiţător. Noul produs corespunde în totalitate filosofiei corporate a mărcii, exprimată prin sloganul «Simply Clever». În ciuda dimensiunilor sale mici, mașina oferă un spaţiu interior amplu, și este surprinzător de agilă şi atractivă în ceea ce priveşte elementele de design şi tehnologiile utilizate. Deşi Citigo este un automobil de dimensiuni mici, este totuşi unul tipic Skoda — şi astfel se potriveşte perfect cu planurile noastre”, a continuat oficialul.
Prețurile modelului Skoda Citigo nu a fost încă date publicității.