Din ce în ce mai mulți producători auto încearcă să se concentreze pe mașinile electrice, iar acesta este și cazul Skoda. Producătorul auto ceh, parte a grupului Volkswagen AG, a anunţat o investiție aproximativ 2,5 miliarde de euro în următorii cinci ani cu noile tehnologii.
Totoadată, potrivit Reuters, mai mult de jumătate din această sumă urmează să fie alocata investițiilor în mașini electrice, semn că finalul mașinilor diesel este din ce în ce mai aproape.
În același timp, potrivit sursei citate, prin această investiție vor fi modernizate fabricile şi se va investi în digitalizare. Directorul financiar Klaus-Dieter Schuermann a oferi și el o serie de declarțaii în aceast context. Potrivit acestuia, anul 2021 este o adevărată provocare, iar așteptările sunt foarte mari.
„Anul acesta va reprezenta probabil o altă provocare majoră. Ne aşteptăm ca performanţele Skoda să se îmbunătăţească, iar vânzările să depăşească semnificativ nivelul de anul trecut”, a afirmat directorul financiar Klaus-Dieter Schuermann.
Skoda se concentrează pe mașinile electrice
De menționat este faptul că, potrivit directorului general Thomas Shaefer, piaţa de bază a Skoda în Europa va fi electrică în viitor. El a dat ca exemplu începerea producţiei la modelul complet electric Enyaq iV.
În ceea ce privește impactul pandemiei, cel mai mare exportator ceh a raportat miercuri un declin de 54,5% a profitului operaţional anul trecut, la 756 milioane de euro, în timp ce vânzările au scăzut cu 13,8%, la 17,10 miliarde de euro, pe fondul restricțiilor impuse şi a închiderii fabricilor.
Legata de livrările anului precedent, pentru al şaptelea an consecutiv, Skoda a livrat pe plan global peste un milion de vehicule în 2020, deşi livrările au scăzut cu 19% faţă de 2019.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.