Lucrările de construcţii de la Mochovce ar urma să fie finalizate în 2018, după multe întârzieri. Centrala este construită de cea mai mare companie slovacă de utilităţi – Slovenske Elektrarne (SE) -al cărei acţionar majoritar este grupul italian Enel SpA. 

Bugetul alocat centralei a crescut de la suma iniţială de 2,8 miliarde de euro la 4,8 miliarde de euro, parţial din cauza măsurilor de securitate mai ample adoptate după dezastrul nuclear de la Fukushima, în 2011. 

"Slovenske Elektrarne a insinuat că vor fi costuri suplimentare", a declarat Peter Ziga, care s-a întâlnit marţi cu directorii Slovenske Elektrarne, prima de când a devenit ministru al Economiei, în martie. 

Guvernul deţine 34% din Slovenske Elektrarne şi trebuie să aprobe toate modificările ddin bugetul instituţiei. Un purtător de cuvânt al Enel, care deţine 66% din Slovenske Elektrarne, a anunţat că o echipă lucrează la o nouă analiză de cost a proiectului. 

În decembrie 2015, Enel a acceptat să-şi vândă participaţia de 66% în Slovenske Elektrarne fondului de investiţii în energie EPH pentru 750 milioane de euro (812,7 milioane de dolari). 

Conform acordului, în primă fază Enel va obţine 150 milioane de euro, iar EPH va deţine 33% din SE. Restul de 33% alături de ultima parte din preţul de achiziţie va fi transferat la un an după finalizarea centralei Mochovce. În a doua fază a tranzacţiei, Guvernul slovac ar putea prelua 17% din SE, transmite Agerpres. 

Enel a anunţat anterior că vânzarea participaţiei la Slovenske Elektrarne face parte dintr-un plan destinat reducerii datoriilor cu şase miliarde de euro. 
Grupul Enel a cumpărat participaţia la Slovenske Elektrarne în 2006, cu suma de 839 de milioane de euro. Slovenske Elektrarne are peste 4.000 de angajaţi şi, în 2014, a realizat un profit net de 170 milioane de euro. 

În România, Enel deţine 64,4% în Enel Distribuţie Muntenia şi Enel Energie Muntenia, 51% în Enel Distribuţie Banat, Enel Distribuţie Dobrogea şi Enel Energie şi 100% din acţiunile Enel România. Aceste companii care gestionează o reţea de 91.000 de kilometri ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piaţă de 34%), care vând aproximativ 9 TWh/an unui număr de aproximativ 2,6 milioane clienţi, dintre care 2,4 milioane sunt clienţi rezidenţiali (aproximativ 20% din piaţa de retail) şi 200.000 sunt companii, mai scrie Agerpres.