Veniturile realizate de magazinele de aplicaţii mobile din întreaga lume vor ajunge la 101 miliarde de dolari în 2020, de la 50,9 miliarde de dolari în 2016, pe măsură ce smartphone-urile se ieftinesc, iar abonamentele de date devin mai accesibile, atrăgând şi mai multe persoane din ţările în curs de dezvoltare, arată un studiu realizat de furnizorul de date App Annie, informează Bloomberg.
Într-un raport publicat miercuri, App Annie estimează că baza utilizatorilor de smartphone-uri va ajunge la 6,2 miliarde în 2020, de la 2,6 miliarde în prezent, graţie unei creşteri puternice pe pieţe precum India, Indonezia, China, Mexic, Brazilia şi Turcia. De asemenea, venitul generat per dispozitiv va creşte până la 16,2 dolari în 2020, de la 15,4 dolari în prezent, ca urmare a cheltuielilor în America, Europa şi Orientul Mijlociu.
'Pentru multe din aceste persoane, smartphone-ul este primul şi poate singurul dispozitiv conectat la internet. Aplicaţiile care vor avea rezultate bune sunt cele care vor oferi utilitate şi valoare reală', a declarat Danielle Levitas, vice-preşedintele diviziei de cercetare de la App Annie.
Chiar dacă jocurile vor reprezenta majoritatea cheltuielilor, ponderea lor ar urma să scadă până la 74%, de la 85% în prezent. În schimb, cea mai mare creştere o vor înregistra aplicaţiile de music streaming, video streaming şi dating, ca urmare a ieftinirii abonamentelor pentru hardware şi date mobile.
În topul magazinelor de aplicaţii, iOS va rămâne lider în funcţie de veniturile realizate, în timp ce Google Play şi magazinele Android îşi vor majora avansul în ceea ce priveşte numărul de aplicaţii descărcate ca urmare a proliferării dispozitivelor. App Annie estimează că numărul de descărcări anuale combinate va ajunge la 284 de miliarde în 2020, de la 111 miliarde anual trecut.
SURSA: Agerpres