De altfel, responsabilitatea socială corporativă reprezintă o parte esențială a modului în care Smithfield România își desfășoară activitatea. Compania acționează în mod etic și responsabil față de angajați, mediul înconjurător și comunitățile în care este prezentă, precum și față de clienții finali și consumatorii produselor sale.
„Proiectele de CSR sunt un pilon central în cadrul operațiunilor noastre, iar alături de angajații noștri am dezvoltat și implementat peste 10 programe de responsabilitate socială, de-a lungul timpului. Strategia de sprijin acordat comunităților este structurată pe 3 direcții mari de acțiune: social și sănătate – educație – mediu.
Astfel, complementar activității noastre de bază, implementăm anual inițiative concrete care promovează protecția mediului, sprijină grupurile dezavantajate, încurajează performanța școlară, sprijină tradițiile locale sau facilitează accesul la un tratament medical corespunzător”, a declarat Cristina Bodea, Director Sustenabilitate, Smithfield România.
Această abordare este sintetizată de sloganul Smithfield România ”Hrană bună, în mod responsabil” și se reflectă în modul în care compania își organizează activitatea zi de zi astfel încât să lanseze în piață produse sigure și de calitate superioară, produse într-o manieră etică, cu responsabilitate.
Programele sociale și de sănătate ale Smithfield Romania au oferit sprijin direct pentru sute de mii de persoane aflate în situații de risc. Peste 1 milion de porții de mâncare gătite cu produse Comtim au fost oferite beneficiarilor a peste 45 de ONG-uri. Totodată, compania a îmbunătățit condițiile de tratament medical a 352.200 de pacienți prin intermediul programului “Solidar cu sistemul medical”.
În același timp, proiectele de mediu au dus la plantarea a mii de arbori și la creșterea gradului de conștientizare privind importanța protejării mediului. Inițiativele educaționale au contribuit la pregătirea a 61.000 de elevi și formarea profesională a sute de studenți.
„Diversitatea categoriilor sociale sprijinite, a grupurilor țintă dar și multitudinea direcțiilor de sprijin dovedesc angajamentul nostru continuu față de comunitățile în care activăm.
Am observat, încă de la lansarea primelor programe de responsabilitate socială, în urmă cu 20 de ani, o îmbunătățire vizibilă a aspectelor pe care am intervenit și care ne bucură și ne inspiră. Toate aceste inițiative pe care le-am implementat generează un impact pozitiv asupra dezvoltării economice a zonei de vest a României”, a mai adăugat Cristina Bodea.
Angajații companiei joacă un rol esențial în implementarea cu succes a proiectelor de CSR. De altfel, o parte dintre inițiative sunt dedicate tocmai comunităților din care aceștia provin. Implicarea lor a variat de la participarea activă în activitățile de voluntariat, până la sugestii de dezvoltare și implementare a acțiunilor de sustenabilitate.
În același timp, Smithfield România implementează practici sustenabile în toate etapele și procesele de lucru, axate pe șapte piloni: bunăstare animală, diversitate, echitate și incluziune, mediu înconjurător, calitate și siguranță alimentară, sănătate și stare de bine, sprijin comunități, sănătatea și securitatea angajaților. Astfel, în lanțul de aprovizionare, compania prioritizează colaborarea cu furnizori care au implementate practici durabile, care respectă standardele de mediu și utilizează resurse într-un mod responsabil.
De asemenea, în gestionarea resurselor, compania folosește tehnologii moderne și eficiente din punct de vedere energetic și utilizează din ce în ce mai multe surse regenerabile de energie, cum ar fi panourile solare, în punctele de lucru.
Pentru o producție responsabilă, Smithfield România respectă cele mai stricte norme privind bunăstarea animalelor, asigurând condiții adecvate de creștere și îngrijire și caută constant soluții inovatoare care să reducă impactul asupra mediului și să îmbunătățească eficiența operațională.
Prin aceste investiții substanțiale, Smithfield România reușește să integreze conceptul de sustenabilitate în toate aspectele operaționale, asigurând astfel un echilibru între eficiența economică și responsabilitatea față de mediu și societate. Compania vizează atingerea excelenței operaționale în toate aspectele CSR, cu scopul de a deveni un model de sustenabilitate în industria alimentară și de a contribui semnificativ la dezvoltarea durabilă a comunităților locale.