Snapchat este a 7-a mare platformă de social media care aderă la iniţiativa voluntară menită să combată conţinutul online care promovează ura, proiect care include angajamentul de a raporta activitatea online agresivă în termen de 24 de ore.
Acest cod de conduită a fost lansat în mai 2016 cu participarea Facebook, Microsoft, Twitter şi YouTube. Ulterior, la această iniţiativă au aderat Google+ şi Instagram.
”Salut angajamentul Snapchat de a combate conţinutul online ilegal. Numărul crescând de participanţi arată că acest cod de conduită al UE este o modalitate eficientă de a face internetul un loc mai sigur”, a declarat comisarul european pentru justiţie, Vera Jourova.
Potrivit celor mai recente date privind punerea în aplicare a codului de conduită privind combaterea conţinutului online ce promovează ura, companiile au retras 70% dintre postările agresive despre care au fost notificate, iar în 81% dintre aceste cazuri retragerea postărilor a avut loc în termen de 24 de ore.
Uniunea Europeană monitorizează punerea în aplicare a acestui cod de conduită pentru a vedea dacă sunt necesare măsuri suplimentare de combatere a discursului online radical.AGERPRES