Iniţial, CFR Marfă era pe lista companiilor de stat ce vor fi conduse de manageri privaţi, însă lista a fost modificată, fiind inclusă Administraţia Portului Constanţa, alături de TAROM şi Electrificare CFR.
CFR Marfă va fi privatizată prin vânzarea unui pachet către un investitor strategic până în luna octombrie a anului viitor, iar viitoarea companie ce va prelua principalul operator feroviar de marfă va decide asupra managementului companiei.
Memorandumul încheiat cu FMI pentru CFR Marfă prevedea iniţial desemnarea unui management privat până la sfârşitul lunii decembrie 2011 sau până în luna ianuarie 2012, dacă un pachet minoritar semnificativ ar fi fost vândut până la sfârşitul acestui an.
Rezultate pozitive pentru CFR Marfă în ultima perioadă
Veniturile din exploatare realizate de CFR Marfă în primele opt luni ale anului 2011 au fost de 737,985 milioane lei, în creştere cu aproximativ 16% faţă de perioada similară a anului 2010, când valoarea acestora a fost de 628,351 milioane lei.
Volumul mărfurilor transportate a fost de peste 23,980 milioane tone, în creştere cu 4,99 milioane tone faţă de aceiaşi perioadă a anului 2010, când au fost transportate peste 18,997 milioane tone.
Ca urmare a creşterii acestor indicatori, pierderile înregistrate de CFR Marfă s-au diminuat cu 65%, de la 146,908 milioane lei în 2011, la 51,523 milioane lei în 2011, în consecinţă societatea şi-a anunţat echilibrarea financiară a activităţii începând cu luna iulie 2011.
Rezultatele pozitive înregistrate de CFR Marfă în perioada ianuarie-august 2011, se datorează implementării a două ample Programe de Restructurare şi Reorganizare, în perioada 2009-2011, care au vizat atât reorganizarea activităţii la nivel teritorial, în funcţie de noile cerinţe ale pieţei dar şi o adaptare a numărului de personal la nivelul de activitate curent al societăţii.
CFR Marfă este lider pe piaţa transporturilor feroviare de marfă din România, cu o cotă de piaţă de 61,1% pentru mărfuri transportate, pe primul semestru al anului 2011.