Președintele Federației Naționale Feroviare Mișcare Comercia, Grigore Mare și Iulică Măntescu, președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă au fost singurii sindicaliști feroviari care au vorbit, la Parlament, în timpul dezbaterii Statutului Personalului Feroviar.
Salarii pe măsura muncii, condiții umane de lucru și pensie la o vârstă mai mică, decât în prezent., au fost câteva puncte discutate de personalul feroviar și parlamentari. Grigore Mare, președinte FNFMC, citat de jurnalistii.ro, le-a cerut deputaților din Comisia de Muncă să facă un exercițiu de imaginație în ceea ce privește ceferiștii ajunși deja la vârsta de 60 de ani și care încă se mai ocupă de siguranța circulației. „Angajații CFR efectuează vizite medicale din doi în doi ani și examene psihologice dincinci în cinci ani. La ora actuală, din cauza faptului că personalul este îmbătrânit, avem foarte mulți angajați restricționați de la vizitele medicale și examenele psihologice și care nu mai pot lucra la siguranța circulației.
Personalul feroviar a fost în Grupa I de muncă până în anul 2001. La modificarea din 2001, nu au mai fost trecuți în Grupa I de muncă specială decât mecanicii de locomotivă. Dacă dumneavostră vă simțiți în siguranță că un salariat de la calea ferată mânuiește butoanele cu mâinile tremurând la vârsta de 60 de ani și dacă dvs. vă simțiți în siguranță în trenul respeciv. (…). Zona transporturilor, atât a celei rutiere, cât și a celei feroviară, poate duce la dezvoltarea acestei națiuni”, a punctat liderul de sindicat.
Iulică Măntescu, vicepreședinte Cartel Alfa și președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă a precizat că, în prezetn, 60% dintre ceferiști lucrează pe salariul minim garantat în plată. „Pentru că bugetele aprobate de guvernele României de-a lungul timpului n-au permis o negociere reală a CCM. Sperie pensia specială care este doar o pensie de serviciu pentru activitatea în slujba căii ferate. Aș vrea să o calculați dvs. la un salariu mediu brut. Dacă citeați cu atenție, proiectul de lege se referă la 80% din salariul mediu net. Peste 85% dintre salariații feroviari activi, dacă ar ieși la pensie cu această prevedere, ei ar ieși cu mai puțin decât pe legea pensiilor din România. Și asta pentru că salariul mediu brut la calea ferată nu depășește 3.600 de lei. Mediu net rămâne undeva la 2.400 de lei. Dacă veți calcula 80% din 2.400 veți vedea ce pensii de mizerie vor avea acești ceferiști, care lucrează în condiții inumane”, a precizat Măntescu.