Societăţile de asigurare îşi întorc privirea spre IMM-uri

Numai cine nu vrea să facă business poate ignora , în România, întreprinderile mici şi mijlocii. Nu este cazul societăţilor de asigurare care lansează din ce în ce mai multe produse dedicate acestui segment.

Omniasig VIG a lansat zilele trecute o poliţă de asigurare complexă dedicată exclusiv societăţilor mici şi mijlocii din România. Segmentul IMM reprezintă o zonă caldă de „acţiune” care va atrage, probabil din ce în ce mai mulţi jucători. Deja pe piaţă există un produs dedicat lansat de Coface şi o poliţă ce urmează a fi lansată de Astra Asigurări.  Mihai Tecău(foto), preşedintele Omniasig, explică şi motivul pentru care IMM-urile nu pot fi ignorate. “Firmele mici şi mijlocii reprezintă peste 99% din totalul companiilor din economie. Multe dintre acestea au dezvoltat afaceri stabile prin muncă şi eforturi consistente şi ar fi de neconceput ca evenimente neprevăzute să afecteze bunul mers al acestora.”, explică şeful Omniasig. De altfel, societatea pe care o reprezintă are tradiţie în acest domeniu. Poliţa pentru IMM-uri concepută de BCR Asigurări(astăzi parte din Omniasig) a fost un dintre primele de acest tip din România şi a primit mai multe premii.  “Ne-am propus creşterea portofoliului pe segmentul IMM, de aceea am creat acest produs dedicat, îmbunătăţind un produs din trecut care a fost foarte bine primit de mediul de afaceri”, mai spune Tecău.


Ce se asigură,cum se stabilesc preţurile şi cine poate accesa poliţa

Asigurarea Afaceri Mici şi Mijlocii de la Omniasig este un produs destinat firmelor de comerţ şi prestări servicii, agenţiilor de turism, hotelierilor, cabinetelor medicale, farmaciilor, agenţiilor imobiliare,  centrelor sportive şi de fitness, prin care Omniasig VIG preia în asigurare: clădirile şi conţinutul acestora; riscul de pierderi de profit din exploatare, rezultate din întreruperea activităţii; riscul de accidente ale angajaţilor; răspunderea civilă publică, inclusiv răspunderea civila a chiriaşului faţă de proprietar Poliţa este concepută ca un pachet de asigurare, care oferă acoperire pentru riscurile esenţiale. Pornind de la componenta obligatorie – asigurarea de incendiu şi alte riscuri, pachetul se poate adapta necesităţilor de acoperire ale afacerii cu asigurarea bunurilor păstrate în incinte frigorifice, asigurarea bunurilor casabile, asigurarea de avarii accidentale, asigurarea pierderilor din exploatare rezultate din întreruperea activităţii, asigurarea de accidente de muncă pentru angajaţi, asigurarea de răspundere civilă  generală faţă de terţi. Prima de asigurare se stabileşte în funcţie de domeniile de activitate, formele de asigurare incluse în poliţă, complexitatea acesteia, tipul obiectivelor asigurate, valoarea de asigurare şi sumele asigurate, localizarea riscului, modalitatea de plată a primei – integral sau în rate, etc. Prima minimă de asigurare este de 50 de euro/an.

Interes pentru IMM

Tot segmentului IMM se adresează şi grupul Coface printr-o poliţă care acoperă însă doar riscuri financiare, mai précis riscul de neîncasare a creanţelor. Costul acestei asigurări de credit, SMART, variază între 3.500 şi 15.000 de euro pe an. Şi Astra Asigurări va lansa zilele acestea o poliţă dedicată. Asigurarea acoperă, în principal riscurile de deterioare a clădirilor,utilajelor  , echipamentelor şi stocurilor însă şi eventuale pierderi generate de evenimente nedorite. Poliţa vine în trei variante: Economic, Confort şi Exclusiv. Cea mai simplă variantă acoperă riscurile de bază adică incendiu, trăznet ,explozie, căderi de corpuri şi izbire de către vehicule.

.