Reproducem integral comunicatul CNAIR:
În data de 22.02.2017, atât la sediul CNAIR SA cât şi la subunităţile acesteia s-au primit sesizări din partea utilizatorilor reţelei de drumuri naţionale şi autostrăzi prin care se semnala faptul că au primit plicuri care nu conţineau procesele verbale întocmite de către CNAIR prin CESTRIN.
Astfel, Compania a semnalat aceste probleme prestatorului de servicii poştale cu care are încheiat un acord cadru având ca obiect „Servicii de imprimare, anvelopare şi comunicare procese verbale de constatare a contravenţiei emise de CESTRIN prin intermediul SIEGMCR, pentru încălcarea prevederilor OG nr. 15/2002”.
În baza acestui contract, prestatorul are obligaţia de a imprima, anvelopa şi comunica procesele verbale de constatare a contravenţiei (PVCC) emise de CNAIR prin CESTRIN, prin intermediul SIEGMCR, pentru încălcarea prevederilor OG nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi din România, cu modificările şi completările ulterioare.
Urmare investigaţiilor realizate de către Prestator, s-a identificat o situaţie apărută pe fluxul de producţie al acestuia în timpul procesării PVCC întocmite în data de 31.01.2017. Astfel, în secvenţa de printare a apărut o eroare ce a generat netipărirea PVCC (verso-ul coli A4) pentru un fişier de 2.000 de procese verbale dintr-un total de 27.302 procese verbale.
Prestatorul a înştiinţat CNAIR SA asupra faptului că, în regim de maximă urgenţă, pe cheltuiala sa, procesele verbale vor fi depuse în reţeaua poştală în vederea comunicării în cursul zilei de astăzi 23.02.2017.
În aceste condiţii, utilizatorii care au primit în perioada 20.02.2017 – 23.02.2017 plicuri care în loc să conţină procese verbale de constatare a contravenţiei pentru circulaţia fără rovinietă valabilă, conţineau doar o pagină pe care era tipărit numele şi adresa, nu trebuie să ia în considerare acele documente, urmând a primi, în perioada imediat următoare, procesele verbale de constatare a contravenţiei respective, termenul de plată urmând a decurge de la data primirii efective a proceselor verbale.
Pe această cale, CNAIR SA îşi cere scuze pentru disconfortul creat şi asigură utilizatorii reţelei de drumuri naţionale şi autostrăzi că va lua toate măsurile necesare astfel încât astfel de situaţii, cu toate că nu au fost generate din vina sa, să nu se mai repete.