ADAC atrage atenția la pericolele călătoriilor lungi pentru șoferi
ADAC (Clubul Auto German General) avertizează asupra aglomerației și blocajelor pe autostrăzile germane în această perioadă. Deși pasagerii se relaxează adesea în timpul călătoriilor lungi, acest confort poate aduce probleme neașteptate.
Vara, când mulți profită de vacanță pentru a petrece mult timp pe drum, șoferii trebuie să fie conștienți de riscurile asociate cu călătoriile lungi.
Poziția scaunului și riscurile în caz de accident
ADAC a subliniat pericolele asociate cu poziția incorectă a scaunului în mașină, după ce a constatat prin teste de impact că aceasta poate provoca leziuni severe în caz de accident.
Chiar și la o viteză de 64 km/h, frânarea de urgență poate avea efecte devastatoare, mai ales dacă pasagerii își sprijină picioarele pe planșa de bord.
În astfel de situații, dacă airbagul se activează, acesta poate atinge viteze de până la 400 km/h, provocând mișcări violente ale picioarelor către partea superioară a corpului. ADAC avertizează că impactul capului cu genunchii poate duce la răni grave.
Așadar, șoferii sunt sfătuiți să formeze întotdeauna o bandă de salvare în caz de blocaje de trafic, pentru a evita sancțiunile, scrie site-ul echo24.de.
Recomandările ADAC pentru evitarea rănilor în accidente
Pentru a minimiza riscurile de rănire, ADAC sugerează ca șoferii și pasagerii să se așeze cât mai vertical posibil. Partea superioară a corpului ar trebui să fie la aproximativ 25 de centimetri de airbag.
Totuși, nici o poziție prea relaxată nu este ideală: un spătar prea înclinat combinat cu o centură de siguranță fixată poate duce la „submarinizare”, unde corpul alunecă sub centură. Această poziție poate provoca leziuni la nivelul coloanei vertebrale sau abdomenului.
Un alt sfat vine pentru cei care călătoresc cu rulota. Nu este recomandat ca pasagerii să stea culcaţi în timpul deplasării, în contextul unui posibil accident rutier.
Pentru a asigura o protecție maximă, centura de siguranță trebuie să fie strânsă corespunzător. Chiar dacă pare mai confortabil pentru unii șoferi, centura de umăr nu trebuie să fie poziționată sub axile, ci să urmeze conturul corpului.
Dacă este plasată greșit, există riscul de a provoca leziuni la nivelul coastelor și al capului, conform ADAC.
De asemenea, centura nu trebuie să se sprijine pe gât. Pentru siguranța copiilor, este esențial să se asigure că între centură și pieptul copilului nu poate încăpea mai mult de o mână.