S-a schimbat legea pentru cei cu permis de conducere în România. Înregistrarea este necesară

sofer, masina, permis de conducere

SURSA FOTO: Pexels

Vestea cea mai bună pentru șoferi. De acum încolo, aceștia vor avea parte de o serie de servicii pentru care, până acum, era necesară prezența lor fizică. Direcția de Permise și Înmatriculări a făcut pasul către digitalizare. Ce beneficii sunt, acum, pentru conducătorii auto? Unde trebuie ei să se înregistreze pentru a profita de tot?

Digitalizarea devine din ce în ce mai prezentă în viața noastră de zi cu zi. Multe instituții ale statului au înțeles importanța acestei schimbări. Acestea, fac acum posibilă obținerea sau modificarea diverselor acte fără necesitatea deplasării fizice.

Între aceste instituții se numără și Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI). Acesta a dezvoltat platforma dgpci.mai.gov.ro pentru a facilita accesul cetățenilor la servicii.

Actele necesare pentru șoferi pentru a accesa platforma DGPCI

Pentru a utiliza platforma, este necesar să te înregistrezi cu un cont online. Acesta poate fi creat prin prezentarea la un singur ghișeu al DGPCI pentru validarea identității și înregistrarea contului pe platformă.

Singurul lucru de care ai nevoie este actul de identitate și totul se rezolvă pe loc. După aceea, acei șoferi interesați pot accesa oricând unul dintre serviciile online disponibile pe platforma Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări și le poți rezolva printr-un simplu click.

Printre serviciile oferite în prezent de platforma dgpci.mai.gov.ro se numără:

  • Radierea unui vehicul;
  • Păstrarea numărului de înmatriculare;
  • Eliberarea unui duplicat al permisului de conducere.

Echipa de la Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări promite să introducă în curând și alte servicii care vor fi disponibile în mediul online.

Duplicat eliberat online pentru permisul de conducere / SURSA FOTO: scoalarutiera.ro

Proiect privind serviciile referitoare la înmatricularea vehiculelor în România

Camera Deputaților a adoptat, recent, un proiect de lege privind aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 38/2023. Aceasta modifică și completează unele acte normative pentru furnizarea de servicii publice electronice legate de înmatricularea vehiculelor în România.

Propunerea legislativă are ca scop instituirea unui cadru legal pentru dezvoltarea, implementarea și administrarea unei aplicații care va permite cetățenilor:

  • înmatricularea unui vehicul
  • transcrierea dreptului de proprietate
  • radierea unui vehicul fără a fi necesară prezența fizică la sediul serviciilor de înmatriculare

Legea a fost transmisă către Klaus Iohannis pentru promulgare

Legea a fost transmisă către Klaus Iohannis pentru promulgare. Aplicația pentru șoferi va fi gestionată de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și va permite cetățenilor să introducă un set minim de informații necesare pentru identificarea vehiculului. Și, dacă este cazul, pentru înregistrarea în format electronic a operațiunilor de înmatriculare.

Aceste operațiuni includ:

  • transcrierea transferului dreptului de proprietate asupra unui vehicul
  • eliberarea unui nou certificat de înmatriculare
  • radierea vehiculului din circulație
  • completarea declarațiilor fiscale sau a altor documente asociate (cum ar fi documentele de transfer al dreptului de proprietate încheiate în afara platformei, dovada declarării furtului vehiculului, certificatul de distrugere, etc.).

La data de 21 iunie 2023, Senatul a adoptat proiectul ca primă cameră sesizată.