Astfel, prețul unui litru de benzină standard se situează acum între 6,95 și 7,12 lei, în funcție de stația de alimentare. Specialiștii au indicat, de asemenea, o ușoară creștere a prețului pentru motorina premium. În prezent, un litru de motorină premium poate fi achiziționat la prețuri cuprinse între 7,56 și 7,82 lei, marcând astfel o ajustare ascendentă în comparație cu ziua anterioară.
Șoferii cu mașini pe benzină plătesc mai mult
În ceea ce privește benzina premium, motorina standard și GPL, prețurile au rămas stabile. Potrivit datelor disponibile:
- Benzina premium costă între 7,54 și 7,82 lei pe litru;
- Motorina standard este disponibilă la prețuri cuprinse între 7,17 și 7,26 lei pe litru;
- GPL-ul rămâne cel mai accesibil, cu prețuri între 3,43 și 3,50 lei pe litru.
Creșterea prețurilor la benzină standard și motorină premium subliniază volatilitatea pieței carburanților, în timp ce stabilitatea altor categorii de combustibili oferă o oarecare predictibilitate pentru consumatori. Românii care doresc să economisească pot analiza cu atenție prețurile din diferite stații de alimentare, alegând opțiunile care se aliniază cel mai bine bugetului lor.
Motorina se va scumpi de la 1 ianuarie cu aproximativ 0,16 lei/litru
Motorina se va scumpi de la 1 ianuarie cu aproximativ 0,16 lei/litru, conform datelor înregistrate de Ministerul Finanțelor. Mihai Nicuț, fondatorul e-nergia.ro, a explicat pentru Agrointel cum funcționează piața energiei și ce impact va avea asupra prețului carburanților.
Deși această majorare ar putea părea semnificativă pentru volume mari, ea este considerabil mai mică decât creșterea de 0,72 bani pe litru aplicată anterior ca efect al politicii fiscale a statului, a precizat acesta.
„Certitudinea și noutatea este că acum câteva zile a publicat Ministerul de Finanțe noul tabel. Evident, avem inflație, că așa se calculează, dar de la 1 ianuarie 2025, prețul litrului de motorină crește undeva cu 0,16 bani pe litru. Pare mult la o cantitate mare, dar este mai puțin decât cei 0,72 de bani pe litru care s-au adăugat la prețul motorinei, doar din politica fiscală a statului”, a spus acesta.
România produce mai bine de jumătate din necesarul de motorină, restul fiind importat.
„Lumea se așteaptă ca anul viitor să se termine, totuși, acest război [din Ucraina]. Nu știm cum se va termina și, ca atare, nici Ucraina, unde evident războiul se poartă cu motorină. Tancul merge cu motorină. S-ar putea să nu mai fie o cerere atât de mare de acolo, iar motorina folosită în scopuri civile să nu mai fie sub presiune de preț. Plus că vine o aprovizionare mai mare cu petrol din zona caspică”, a mai spus Nicuț.