Poliția Română a introdus recent un sistem modern de monitorizare a traficului

Poliția Română a introdus recent un sistem modern de monitorizare a traficului, utilizând radare fixe de ultimă generație, parte a programului e-SIGUR. Aceste dispozitive, deja operaționale pe autostrăzile A1 și A2, precum și pe DN2 din județul Vrancea, promit să sancționeze mai eficient șoferii care încalcă regulile de circulație. Spre deosebire de radarele mobile operate manual, noile echipamente oferă o supraveghere continuă, eliminând pauzele în care șoferii ar putea scăpa de amenzi.

Radarele fixe sunt dotate cu camere de înaltă performanță

Radarele fixe sunt dotate cu camere de înaltă performanță, care înregistrează în mod constant traficul rutier din zonele supravegheate. Înregistrările sunt transmise și analizate de polițiști, care stabilesc sancțiuni pe baza imaginilor capturate. Spre deosebire de sistemele mobile, care necesitau intervenția manuală a agenților și întrerupeau monitorizarea în timpul procesării amenzilor, noile dispozitive funcționează permanent, fără întreruperi.

Conform Poliției Române, noile radare pot detecta mai multe abateri simultan, precum:

  • depășirea limitei de viteză;
  • depășirile ilegale;
  • nepurtarea centurii de siguranță;
  • conducerea agresivă;
  • utilizarea necorespunzătoare a luminilor.

Șoferii care sunt surprinși încălcând regulile primesc amenda prin poștă, fără a fi opriți în trafic. În plus, în cazul în care vehiculul este surprins în timpul unei contravenții, proprietarul mașinii este obligat să declare cine se afla la volan.

Diferența majoră dintre aceste două tipuri de sisteme constă în eficiență

Diferența majoră dintre aceste două tipuri de sisteme constă în eficiență. Radarele mobile utilizate anterior de Poliția Rutieră erau operate manual de agenți, iar fiecare proces de sancționare dura între 10 și 15 minute, timp în care radarul nu era funcțional. Acest lucru limita numărul de sancțiuni aplicate, permițând altor șoferi să comită încălcări fără a fi penalizați. Noile radare elimină această problemă prin monitorizarea continuă, ceea ce înseamnă că niciun șofer nu scapă de sancțiuni.

„Practic, ca polițist, dădeai undeva la 6 amenzi într-o oră. Dacă erau 12 polițiști, undeva la 10-12 amenzi pe oră. Tu stăteai să-l amendezi pe unul, care avea 75 km/h, opreai radarul, timp în care pe lângă tine treceau alții cu 100-120 km/h, pe care tu nu puteai să-i sancționezi. Ei bine, cu aceste radare nu mai scapă niciunul, pentru că vor fi filmați șoferii încontinuu”, a explicat Tavi Perțea într-un clip postat pe contul său de YouTube.

Noile sisteme sunt aproape imposibil de păcălit

Noile sisteme sunt aproape imposibil de păcălit. Spre deosebire de radarele mobile, care puteau fi evitate prin diverse trucuri, dispozitivele fixe sunt capabile să monitorizeze non-stop și să detecteze simultan mai multe abateri. În plus, imaginile capturate sunt analizate manual de operatori, ceea ce reduce posibilitatea unor erori sau omisiuni.

Exemple de sancțiuni aplicate:

  • Un șofer care depășește limita de viteză, efectuează o depășire neregulamentară și nu poartă centura de siguranță va primi trei amenzi separate.
  • Abaterile grave pot duce și la suspendarea permisului de conducere pentru perioade de până la 60 de zile.

Poliția Română intenționează să extindă sistemul e-SIGUR la nivel național, prin instalarea unui număr mai mare de radare fixe. Acest demers vizează creșterea siguranței rutiere și reducerea numărului de accidente cauzate de viteza excesivă sau alte încălcări ale regulilor de circulație.

„Eu cred că vor fi amendați cam un șofer pe minut, deci 60 pe oră. Cel puțin în primele luni, până când se va duce vestea și șoferii își vor revizui comportamentul”, a mai spus polițistul.