Șoferii din România sunt OBLIGAȚI. După câți kilometri trebuie să schimbați cauciucurile mașinilor

anvelope cauciucuri

SURSA FOTO: Unsplash

Uzura cauciucurilor diferă în funcție de tipul lor și de puntea pe care sunt montate. De aceea, este recomandat să le rotești periodic după un anumit număr de kilometri.

Uzura anvelopelor mașinii și durata de viață

Uzura cauciucurilor mașinilor noastre variază în funcție de tipul acestora și de puntea pe care sunt montate. Din acest motiv, este recomandat ca, după un anumit număr de kilometri, să schimbi poziția anvelopelor între ele.

Prelungirea duratei de viață a cauciucurilor poate fi realizată printr-o metodă simplă: rotația anvelopelor. Această soluție este eficientă dacă se respectă puntea care asigură tracțiunea și partea pe care au fost montate inițial.

Un aspect important de care trebuie să ții cont este direcția de rotație a cauciucurilor. Pe lateralul fiecărei anvelope este inscripționată o săgeată care indică direcția corectă.

Pentru mașinile cu tracțiune față

În cazul mașinilor cu tracțiune față, la prima rotație, anvelopele de pe puntea față se mută pe puntea spate, păstrând aceeași parte, iar cele de pe puntea spate se mută în față, respectând aceleași reguli. De exemplu, anvelopa stânga-față devine stânga-spate, iar cea stânga-spate devine stânga-față. La a doua rotație, anvelopele se mută în „X”. Astfel, anvelopa dreapta-spate se mută pe stânga-față, iar anvelopa stânga-față se mută pe dreapta-spate. Alternarea între rotația liniară și cea în „X” trebuie repetată la fiecare schimbare.

Pentru mașinile cu tracțiune spate

Pentru mașinile cu tracțiune spate, anvelopele de pe puntea spate se mută în față, păstrând aceeași parte, în timp ce cauciucurile de pe puntea față se montează în „X” pe puntea spate. De exemplu, cauciucul stânga-spate se mută pe stânga-față, cauciucul dreapta-spate se mută pe dreapta-față, cauciucul stânga-față se montează pe dreapta-spate, iar cauciucul dreapta-față se montează pe stânga-spate.

Respectarea acestor reguli contribuie la o uzură uniformă a anvelopelor și la prelungirea duratei lor de viață.

După câți km să rotești anvelopele

Specialiștii recomandă ca șoferii să verifice vizual starea anvelopelor cel puțin o dată pe lună. Dacă se observă semne de uzură mai accentuată la una sau mai multe roți, este indicată rotirea acestora între ele. Rotirea periodică a anvelopelor, ideal la fiecare 10.000-15.000 de kilometri sau atunci când se constată o uzură neregulată, poate prelungi durata lor de viață. Această practică asigură o uzură uniformă și o utilizare mai eficientă a anvelopelor, a explicat mecanicul Robert Marin pentru ProMotor.

Prin urmare, este recomandat ca anvelopele să fie rotite între ele după aproximativ 10.000 de kilometri, deoarece fiecare dintre cele patru cauciucuri se uzează diferit. De exemplu, anvelopele montate pe puntea față se deteriorează mai rapid din cauza sarcinilor mai mari generate de accelerare și frânare.

La ce număr de kilometri rulezi anvelopele all season

Anvelopele all season sunt concepute ca un compromis între cele de vară și cele de iarnă, fiind fabricate dintr-un cauciuc cu proprietăți intermediare – nici prea moale, nici prea rigid. Totuși, acest tip de cauciuc tinde să se uzeze de două ori mai repede decât anvelopele dedicate sezonului rece sau cald. Din acest motiv, este recomandat ca anvelopele all season să fie rotite mai frecvent, ideal după 5.000-6.000 de kilometri, pentru a asigura o uzură uniformă.

Rotirea cauciucurilor se va realiza în funcție de puntea care asigură tracțiunea, conform indicațiilor de mai sus, și va trebui repetată ori de câte ori este necesar, cu condiția ca anvelopele să nu fie uzate peste limita permisă. Această întreținere regulată contribuie la prelungirea duratei de viață și la menținerea performanței anvelopelor. A explicat mecanicul Robert Marin pentru ProMotor.