Anunțul a fost făcut de gigantul auto Mercedes-Benz. Potrivit informațiilor publicate miercuri, 25 mai, constructorul german de automobile va înceta să mai producă vehicule echipate cu cutii de viteze manuale. Schimbarea avea loc din 2023.
Șoferii își vor lua adio de la cutiile de viteze manuale! Se întâmplă de anul viitor. Un gigant auto tocmai a făcut anunțul
În acest context, un purtător de cuvânt al gigantului auto a explicat că tranziția la cutiile de viteze automate se va face pentru fiecare model în parte iar grupul va „înceta, treptat, să mai ofere cutii de viteze manuale” pentru mașinile sale.
„Odată cu creşterea electrificării, vedem cum cererea clienţilor migrează spre componentele de electromobilitate, baterii şi sisteme de propulsie electrice”, a precizat purtătorul de cuvânt, potrivit informațiilor preluate de DPA.
În portofoliul actual al Mercedes-Benz, modelele A-Class şi B-Class precum şi CLA sunt în continuare disponibile cu transmisiune manuală. Trecerea la cutiile de viteze automate ar urma să aibă loc în 2023, dar constructorul auto german nu precizat dat exactă, din motive de competiţie.
O decizie similară a fost anunțată de Ford
Amintim că Ford Europa este una dintre cele 27 de companii mari care s-au alăturat unei petiții prin care se solicită Uniunii Europene să interzică vânzarea de mașini și camionete noi cu motor cu ardere internă începând cu anul 2035. Compania s-a angajat deja să elimine treptat vehiculele cu motor cu ardere internă din gama sa până în 2035 și, în același timp, să atingă o neutralitate netă de zero emisii de carbon.
După ce a lansat deja Ford Mustang Mach-E și Ford E-Transit ca primele sale vehicule electrice pentru pasageri și comerciale pe piață, va lansa alte șapte până în 2024, inclusiv noul E-Transit Custom și o versiune electrică a modelului Ford Puma.
Iar acum a susținut un apel pentru ca toate autoturismele și camionetele noi din Europa să fie cu emisii zero începând cu anul 2035, un termen deja impus în Marea Britanie. Anul trecut, UE a propus o reducere de 100% a emisiilor de CO2 ale vehiculelor până în 2035 în cele 27 de state membre, ceea ce ar permite atingerea aceluiași obiectiv.
Pentru a sprijini această inițiativă, filiala europeană a Ford a solicitat UE să „stabilească obiective obligatorii pentru infrastructura de încărcare”, în vederea facilitării trecerii în masă la vehiculele electrice.