Şoferii liber-profesionişti din Uniunea Europeană trebuie să respecte săptămâna de lucru de 48 de ore, la fel ca şoferii angajaţi la companii, au decis miercuri eurodeputaţii. Potrivit unei legi din 2002, şoferii de autocare şi camioane de peste 3,5 tone trebuie să lucreze maxim 48 de ore pe săptămână, timp care include şi activităţi anexe precum descărcarea mărfurilor şi curăţarea vehiculelor, asistenţa acordată pasagerilor şi formalităţile vamale. Aceeaşi lege
Şoferii liber-profesionişti din Uniunea Europeană trebuie să respecte săptămâna de lucru de 48 de ore, la fel ca şoferii angajaţi la companii, au decis miercuri eurodeputaţii.
Potrivit unei legi din 2002, şoferii de autocare şi camioane de peste 3,5 tone trebuie să lucreze maxim 48 de ore pe săptămână, timp care include şi activităţi anexe precum descărcarea mărfurilor şi curăţarea vehiculelor, asistenţa acordată pasagerilor şi formalităţile vamale.
Aceeaşi lege prevedea ca, din 23 martie 2009, şi şoferii cu statut independent trebuie să respecte aceleaşi condiţii, dar Comisia Europeană, susţinută de majoritatea ţărilor membre, a conchis anul trecut că liber-profesioniştii trebuie să beneficieze de o libertate mai mare.
Parlamentarii europeni au respins însă miercuri poziţia autorităţilor de la Bruxelles, cu 383 voturi pentru, 263 împotrivă şi 23 de abţineri, după dezbateri aprinse.
Comisia este nevoită să analizeze retragerea propunerii.
SURSA: Mediafax