Unii șoferi nu vor mai putea conduce cu peste 90 km/h, este una dintre noile măsuri propuse de Uniunea Europeană (UE).
Șoferii nu vor putea conduce cu peste 90 km/h
Uniunea Europeană se pregătește să aducă modificări semnificative regulilor de conducere, inclusiv introducerea unor limite de viteză pentru șoferii tineri și restricții pe timp de noapte.
Aceste propuneri sunt parte a unei revizuiri extinse a directivei UE privind permisele de conducere, iar primele schimbări au fost deja publicate.
Printre modificările propuse se numără și standardizarea nivelului de alcool și droguri, precum și introducerea unui nou permis de conducere de clasa B+.
Directiva Comisiei Europene privind permisele de conducere este în centrul unei dezbateri active în Bruxelles. Modificările propuse vizează o serie de aspecte esențiale ale regulilor de circulație în Uniunea Europeană.
Modificări pentru șoferii tineri
Unul dintre punctele cheie este introducerea unor limite de viteză pentru șoferii tineri. Potrivit propunerilor, aceștia vor fi restricționați la o viteză maximă de 90 km/h, inclusiv pe autostrăzi. Mai mult, se discută posibilitatea impunerii unei interdicții de conducere pe timp de noapte pentru șoferii aflați la început de drum.
De asemenea, Uniunea Europeană dorește să standardizeze nivelul de alcool și de droguri acceptat în sângele șoferilor, astfel eliminând diferențele legislative existente între statele membre. Acest demers ar facilita retragerea permisului de conducere în întreaga UE. Asta, fără să se țină cont de țara în care este înmatriculat vehiculul.
Introducerea unui nou permis de conducere
Printre schimbările majore se numără și introducerea unui nou permis de conducere de clasa B+.
Limitele de greutate pentru permisele de conducere normale de clasa B vor fi reduse drastic, de la 3.500 la 1.800 de kilograme. Astfel, cei care doresc să conducă vehicule mai grele vor avea nevoie de un permis de conducere B+. Ei trebuie să aibă minimum 21 de ani.
În plus, propunerile prevăd ca toți șoferii începători să susțină din nou examenul de conducere după o perioadă de probă. Astfel, se va consolida procesul de formare a șoferilor în UE.
Aceste propuneri reflectă o abordare ambițioasă pentru îmbunătățirea siguranței rutiere și alinierii standardelor în întreaga Uniune Europeană.
Modificările vor fi discutate în continuare în cadrul dezbaterilor din Bruxelles. Dacă vor fi adoptate, ele vor schimba modul în care cetățenii europeni conduc și obțin permisele de conducere.