Adio, permis de conducere. Șoferii care vor fi eliminați de pe drumurile publice

trafic, masini, soferi, aglomeratie

SURSA FOTO: Dreamstime

Șoferii corecți nu vor fi sancționați, spune purtătorul de cuvânt al liberalilor, Ionuț Stroe. Acesta a adăugat care este, de fapt, scopul legii care i-a împărțit pe români în două tabere.

Șoferii corecți nu vor fi sancționați de către polițiști

Deputatul Ionuț Stroe, purtătorul de cuvânt al Partidului Național Liberal (PNL), a clarificat recent intențiile din spatele noului act normativ destinat să elimine șoferii iresponsabili de pe drumurile publice.

În cadrul emisiunii „Special B1” cu Eli Roman, Stroe a subliniat că scopul principal al legislației este de:

  • a proteja participanții corecți la trafic
  • și de a sancționa pe cei care pun în pericol siguranța rutieră prin consumul de droguri și alcool.

Referindu-se la dezbaterile iscate în spațiul public cu privire la acest act normativ, Ionuț Stroe a menționat că proiectul a fost disponibil pentru dezbatere publică încă din luna octombrie.

Totuși, reacțiile și opiniile au început să apară abia în momentul adoptării actului, mulți fiind surprinși sau nemulțumiți de conținutul acestuia.

„Dacă un proiect intră în dezbatere publică din luna octombrie și nimeni nu opinează în legătură cu textul lui, în mod evident că în momentul adoptării se trezesc unii la spartul târgului să vină cu fel de fel de reproșuri, dar să nu își imagineze cineva că elaborarea acestor norme legale s-a realizat cu rea-credință”.

SURSA FOTO: Facebook, Ionuț Stroe

Îndepărtarea șoferilor iresponsabili, scopul principal al legii

Ionuț Stroe a subliniat că scopul principal al actului normativ nu este de a penaliza șoferii corecți. Scopul este de a-i îndepărta din trafic pe șoferii iresponsabili.

„Nimeni în țara asta nu își dorește să penalizeze în vreun fel șoferii corecți, ci să elimine din circulația pe drumurile publice pe cât posibil, bineînțeles, șoferii iresponsabili care consumă droguri și alcool”, a adăugat Ionuț Stroe.

Nu vor fi sancționați șoferii corecți

În lumina dezbaterilor publice, anumite clarificări și modificări au fost aduse proiectului de ordonanță. Printre acestea, procedurile de transmitere a permisului de conducere către județul dorit de șofer au fost detaliate, fiind specificat că acestea se vor opera în termen de 72 de ore.

În plus, INML (Institutul Național de Medicină Legală) și Ministerul Sănătății s-au angajat să prelucreze testele biologice în același interval de timp.

„Acum în mod evident că toată lumea opinează pe baza acestui proiect de ordonanță, care a beneficiat de pe urma acestei dezbateri publice și a acestui interes stârnit dintr-odată așa de toți cei care înțeleg sau vor să transmită public că – vezi, Doamne! – cineva cu rea-credință încearcă să penalizeze șoferii corecți. Nu! S-au făcut modificări, s-au făcut lămuriri. INML înțeleg că va reuși să prelucreze în intervalul de 72 de ore teste biologice”, a continuat Ionuț Stroe.

SURSA FOTO: Dreamstime

Reglementarea instrumentelor de testare biologică

Un alt punct important abordat de Stroe a fost reglementarea instrumentelor de testare biologică. Acestea sunt esențiale pentru identificarea șoferilor care consumă alcool și droguri. Deputatul liberal a accentuat că aceste reglementări vin ca răspuns la reticența unora de a se supune testării. Din punctul său de vedere, aceștia sunt suspecți de consum.

„Procedurile de transmitere a permisului de conducere către județul, atenție, unde dorești să îl primești sau ți se rețină se vor opera în termen de 72 de ore. Testele biologice se vor face, angajamentul public al Ministerului Sănătății și al INML este cât se poate de clar. Există o reglementare și în ceea ce privește aceste instrumente care, din păcate, le dau argumente celor care refuză testarea, care sunt, din punctul meu de vedere, suspecți de consum de alcool și droguri”, a adăugat deputatul liberal.

Ulterior, Ionuț Stroe a revenit şi cu o postare pe pagina sa de socializare pe această temă.

„Un șofer care refuză din principiu testarea îmi ridică un mare semn de întrebare. Niciodată nu am refuzat testul cu fiola sau să fi cerut să merg la spital pentru recoltare de probe. Pentru că niciodată nu am avut ceva de ascuns sau vreo temere legată de testare.

Când ne urcăm la volan, trebuie să fim conștienți că suntem responsabili atât de viața noastră, cât și a celorlalți de pe șosele.

Mai mult decât atât, a fost introdusă acea limită de 72 de ore pentru suspendarea permisului, până la care statul are obligația să realizeze analize de laborator, altfel permisul este returnat posesorului. Așadar, chiar și în ipoteza puțin probabilă să ai un fals pozitiv, ai 72 de ore la dispoziție să îți dovedești nevinovăția.

Teoriile conform cărora aceste teste vor ieși pozitive de la un simplu Nurofen se bazează pe cazuri extreme și foarte rare. Dacă noi, cei curați, cădem pradă acestora nu facem altceva decât să îi protejăm pe aceia care consumă droguri și se urcă la volan.

Iar dacă vorbim despre acuratețea acestor teste, eu cred că în această eră a tehnologiei este absolut necesar sa folosim aparate și teste de calitate, cum se întâmplă în alte țări, pentru a nu mai lăsa posibilitatea acestor inconștienți să pună la îndoială și să evite testarea”, a scris liberalul pe Facebook.