Informația a fost făcută publică de Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), printr-o postare pe Facebook. Acesta a precizat că deschiderea circulației a avut loc la ora 15:00.

Șoferii pot circula pe un nou segment de 15,7 kilometri din Autostrada Sibiu-Pitești

Cristian Pistol a menționat că segmentul inaugurat reprezintă aproximativ jumătate din secțiunea 5 a autostrăzii, care leagă Piteștiul de Curtea de Argeș. Constructorul italian WeBuild a reușit să finalizeze lucrările pe acest tronson cu opt luni mai devreme decât termenul prevăzut în contract. Lucrările la restul secțiunii, care însumează 14,65 kilometri, vor continua, iar finalizarea și deschiderea acesteia sunt programate pentru anul viitor.

„Astăzi, la ora 15.00, deschidem circulația pe încă 15,7 km din Autostrada Sibiu-Pitești (A1). Se va circula astfel pe autostradă, între Nodul rutier Bascov și Nodul rutier Băiculești, pe aproximativ jumătate din secțiunea 5 (Pitești – Curtea de Argeș). Constructorul italian (WeBuild) s-a mobilizat foarte bine și a reușit să finalizeze lucrările pe acest sector, cu 8 luni mai devreme decât prevede termenul contractual pentru întreaga secțiune 5. Lucrările vor continua, iar anul viitor se va deschide circulația și pe ceilalți 14,65 km, dintre Băiculești și Curtea de Argeș”, a scris Cristian Pistol pe Facebook.

autostrada munti
SURSA FOTO: Dreamstime

Este împărțită în cinci tronsoane, fiecare cu caracteristici și stadii diferite de execuție

Autostrada Sibiu-Pitești este împărțită în cinci tronsoane, fiecare cu caracteristici și stadii diferite de execuție:

  • Tronsonul 1 (Sibiu – Boița, 13,17 km)
    Finalizat de constructorul PORR și deschis circulației în decembrie 2022.
  • Tronsonul 2 (Boița – Cornetu, 31,33 km)
    Este cel mai complex segment al autostrăzii, incluzând 7 tuneluri, 27 de viaducte, 22 de poduri și un ecoduct de peste 200 de metri lungime. Contractul cu asocierea de firme turcești MAPA INSAAT și CENGIZ INSAAT a fost semnat în februarie 2022, iar lucrările sunt încă în faza de proiectare.
  • Tronsonul 3 (Cornetu – Țigveni, 37,4 km)
    Reprezintă cel mai scump segment al autostrăzii, cu o valoare de 5,32 miliarde de lei fără TVA. Proiectarea este în desfășurare, iar licitația a fost câștigată de o asociere de firme din Italia și România.
  • Tronsonul 4 (Țigveni – Curtea de Argeș, 9,86 km)
    Lucrările sunt în desfășurare, fiind executate de constructorul PORR. Estimările actuale indică finalizarea înainte de termenul contractual, posibil până în decembrie 2026.
  • Tronsonul 5 (Pitești – Curtea de Argeș, 30,35 km)
    Segmentul inaugurat astăzi face parte din acest tronson. Mai rămân de finalizat 14,65 kilometri, care ar urma să fie deschiși anul viitor.

Deschiderea acestui nou segment de autostradă reprezintă un pas important în finalizarea legăturii rutiere dintre Pitești și Sibiu, parte a coridorului european care facilitează tranzitul rapid între sudul și vestul României.

Postarea directorului general al CNAIR poate fi vizualizată aici.