Sistemul e-Sigur, operațional în Prahova. Șoferii pot primi amenzi prin radarul fix

De la începutul lunii martie, sistemul e-Sigur, cunoscut drept „radarul fix”, a devenit operațional pe drumurile din Prahova. Polițiștii utilizează 30 de aparate radar Trucam montate pe trepiede pentru a monitoriza traficul și a sancționa abaterile de la legislația rutieră.

Cum funcționează sistemul

Dispozitivele Trucam 2 sunt capabile să surprindă încălcările regulilor de circulație de la o distanță de peste un kilometru. Acestea sunt plasate pe principalele artere rutiere din județ, inclusiv DN1, DN1A și DN1B, în zonele cu risc ridicat de accidente.

Subcomisarul Adrian Iosif, ofițer în cadrul Serviciului Rutier Prahova, a explicat că abaterile sunt colectate automat cu ajutorul dispozitivelor Trucam 2, scopul acestui sistem e-Sigur fiind reducerea riscului rutier.

„Abaterile sunt colectate într-un mod automat cu ajutorul dispozitivelor portabile tip Trucam 2. Acest demers are ca obiectiv reducerea riscului rutier”, a declarat pentru Observatorul Prahovean subcomisar de poliție Adrian Iosif.

După înregistrarea abaterii, imaginile sunt încărcate pe un server al Ministerului Afacerilor Interne, unde sunt analizate de structurile Poliției Rutiere. Ulterior, procesul-verbal este trimis la domiciliul proprietarului autovehiculului, acesta având obligația de a furniza, în termen de cinci zile, datele conducătorului auto.

radar e-sigur
SURSA FOTO: Facebook, Poliția Română

Sistemul identifică viteza, numărul de înmatriculare și chiar fața șoferului

Aparatele radar Trucam 2 nu doar că identifică viteza autovehiculelor, dar pot surprinde și marca, numărul de înmatriculare și chiar fața șoferului.

Subcomisarul Adrian Iosif a precizat că dispozitivul portabil este montat pe trepied, într-un loc vizibil, iar imaginile captate sunt transmise către Poliția Rutieră, care sancționează abaterile conform legislației în vigoare.

„Dispozitivul portabil (n.r. aparatul Trucam) este montat pe trepied, într-un loc vizibil, iar imaginile captate sunt transmise spre analiză Poliției Rutiere urmând ca abaterile identificate să fie sancționate conform legislației în vigoare, procesul verbal urmând a fi trimis la domiciliul contravenientului după stabilirea identității acestuia”, a mai precizat Adrian Iosif.

Autoritățile avertizează că orice tentativă de a furniza date false privind identitatea conducătorului auto poate atrage răspunderea penală.

Sistemul e-Sigur este utilizat conform unei planificări interne care nu este făcută publică, astfel că șoferii trebuie să fie mereu atenți la respectarea regulilor de circulație.