Șoferii sunt obligați să-și verifice mașinile la fiecare doi ani printr-o inspecție tehnică, care este atât de aspră încât o pot pica din cauza suportului pentru telefonul mobil. Cum se poate așa ceva? Iată explicația inspectorilor auto.
În Germania, fiecare mașină trebuie verificată la fiecare doi ani printr-o inspecție tehnică
În Germania, fiecare mașină trebuie verificată la fiecare doi ani printr-o inspecție tehnică (HU). Dacă la această inspecție (realizată de TÜV) se găsesc probleme care afectează siguranța, mașina nu primește un nou autocolant (care confirmă că a trecut testul).
Dacă nu treci inspecția, ai la dispoziție o lună să remediezi problemele și să te întorci la o reinspecție. Dacă ratezi termenul, vei avea de plătit costuri suplimentare, iar termenul nu se poate prelungi.
Defecțiunile pot fi multe:
- anvelope uzate;
- lumini care nu funcționează corect;
- un parbriz crăpat;
- suportul de tabletă sau smartphone nu este instalat corect;
- lipsește parasolarul;
- anvelopele sunt prea mici;
- ai accesorii cumpărate online care nu respectă regulile;
- geamurile sunt prea închise la culoare (fumurii);
- farurile sunt vopsite.
Explicațiile inspectorilor auto
Cum poate o mașină, care funcționează bine, să nu primească autocolantul de la inspecția tehnică din cauza unui suport de telefon mobil? Ei bine, dacă suportul de telefon este montat pe bord, exact acolo unde ar trebui să se deschidă airbag-ul în caz de accident rutier, nu vei trece inspecția auto. Într-o astfel de situație, suportul de telefon ar putea provoca răni grave, de aceea este interzis.
Chiar și lipsa unui parasolar pare un motiv minor pentru a pica inspecția auto. Dacă mergi cu o mașină decapotabilă la test și nu ai parasolarul, inspectorul auto ar putea să nu îți dea un raport fără probleme, iar în cel mai rău caz va trebui să te întorci pentru o altă verificare.
De altfel, dacă anvelopele sunt prea mici, vitezometrul nu va afișa corect viteza, iar mașina va face mai mult zgomot pentru că merge mai repede la aceeași viteză afișată. De aceea, când cumperi anvelope, trebuie să verifici ce dimensiuni sunt aprobate de producător pentru modelul tău de mașină.
Geamurile fumurii și farurile vopsite pot să creeze probleme la inspecția tehnică
În Germania, geamurile fumurii și farurile vopsite pot să creeze probleme la inspecția tehnică (TÜV). De principiu, aplicarea foliei pe geamurile mașinii nu este interzisă, dar este permisă doar pe geamurile laterale din spate și pe lunetă. Așadar, mașina nu va pica inspecția tehnică doar din cauza foliei, dar problema apare când folia este aplicată greșit. Garniturile de cauciuc ale geamurilor nu trebuie acoperite de folie, ci trebuie lăsată o distanță de cel puțin un milimetru între folie și etanșare din motive de siguranță.
De altfel, dacă farurile sunt vopsite sau lustruite, mașina își pierde dreptul de a circula. În plus, nu este permis să înlocuiești farurile cu halogen cu faruri LED folosind doar becuri LED cu soclu compatibil.