Piața auto din România este invadată de mașini second-hand care au kilometrajul manipulat, fenomen care afectează atât cumpărătorii, cât și integritatea vehiculelor.
Piața auto, invadată de mașini second-hand care au kilometrajul manipulat
În multe cazuri, proprietarii nu sunt conștienți că odometrul mașinii lor a fost modificat înainte de achiziție. Aceasta duce la probleme frecvente, defecțiuni și cheltuieli considerabile pentru reparații.
Matas Buzelis, expert auto din cadrul companiei carVertical, subliniază că în loc să repare constant o mașină cu kilometraj falsificat, cumpărătorii ar trebui să ia în considerare vânzarea vehiculului și achiziționarea unuia nou.
Manipularea kilometrajului are un impact direct asupra prețului și atractivității unui vehicul pe piață. Potrivit datelor furnizate de carVertical, un kilometraj scăzut atrage cumpărătorii, dar poate ascunde o realitate neplăcută. În România, vehiculele verificate prin carVertical parcurg, în medie, 20.338 km pe an.
Cum vă dați seama că a fost modificat kilometrajul
Dacă o mașină second-hand are un kilometraj neobișnuit de mic comparativ cu vârsta sa, acest lucru poate semnala o manipulare a odometrului pentru a justifica un preț mai mare.
„Mașinile cu kilometraj redus sunt la mare căutare pe piața vehiculelor la mâna a doua. Cu toate acestea, este indicat să nu vă grăbiți să cumpărați un astfel de vehicul și să verificați în primul rând istoricul kilometrajului. Vânzătorii necinstiți dau kilometrajul înapoi și la modelele mai vechi de mașini și la cele mai noi”, spune Buzelis. .
Piesele uzate sunt un alt indiciu clar al unui kilometraj mai mare decât cel declarat. Frânele care scârțâie, ambreiajul greu de apăsat sau volanul uzat pot fi semne ale unei utilizări intense a vehiculului.
Deși aceste semne pot varia în funcție de obiceiurile de condus și întreținere ale fostului proprietar, ele ar trebui să ridice semne de întrebare.
Vehiculele importante, risc mai mare
Vehiculele importate prezintă, de asemenea, un risc mai mare de a avea kilometrajul dat înapoi. Buzelis explică faptul că mașinile aduse din străinătate au de trei ori mai multe șanse să fie manipulate în acest fel. Datorită serviciilor de verificare a istoricului vehiculelor, atât cumpărătorii, cât și vânzătorii pot verifica cu ușurință istoricul unei mașini. Mulți proprietari au fost surprinși să descopere că mașina lor a avut kilometrajul modificat sau a suferit daune severe în trecut.
Un alt indicator al unui kilometraj falsificat este starea generală a vehiculului. Un interior uzat, cu volan, schimbător de viteze sau pedale deteriorate, poate sugera că mașina a parcurs mult mai mulți kilometri decât indică odometrul.
De asemenea, dacă scaunele sunt vizibil uzate, acesta este un semn că vehiculul a fost folosit intens.
În concluzie, manipularea kilometrajului rămâne o problemă serioasă pe piața auto din România, afectând încrederea cumpărătorilor și calitatea vehiculelor.
O verificare detaliată a istoricului mașinii, inclusiv prin platforme specializate, este esențială pentru a evita surprizele neplăcute și costurile suplimentare de reparații.