Poliția Rutieră intensifică supravegherea șoferilor vitezomani cu ajutorul camerelor de viteză
Camere de viteză pentru monitorizarea șoferilor. Poliția Rutieră din România a introdus un nou sistem de supraveghere pentru a combate excesul de viteză și a reduce numărul accidentelor rutiere.
Camerele de viteză instalate pe autostrăzi și drumuri cu risc ridicat, precum „Drumul morții” DN2, au început să funcționeze în regim automat, iar amenzile sunt trimise direct prin poștă proprietarilor vehiculelor surprinse încălcând limitele de viteză.
Unde sunt instalate camerele de viteză?
Conform comisarului adjunct Bogdan Oproiu de la Direcția Rutieră, sistemul a fost implementat inițial pe autostrăzile A1 (tronsonul București-Pitești), A2 (București-Constanța) și pe anumite sectoare ale DN2, în județul Vrancea.
Camerele radar sunt amplasate pe trepiede, în afara carosabilului, la locuri vizibile și au o rază de acțiune de până la 1.200 de metri.
Cu toate acestea, pentru imagini clare, dispozitivele sunt folosite de regulă la o distanță între 70 și 500 de metri.
Cum funcționează sistemul?
Sistemul radar detectează automat vehiculele care depășesc limitele legale de viteză. Imaginile captate sunt ulterior verificate de polițiștii din Centrul de Management al Traficului, care notifică proprietarii vehiculelor pentru a identifica șoferii. După primirea informațiilor despre conducătorul auto, se întocmește procesul-verbal de contravenție, care este expediat direct acestuia.
„Dar de regulă lucrăm cu el la o distanță de cuprinsă între 70m și 500m, pentru ca toate imaginile pe care le surprinde să fie foarte clare, astfel încât înregistrarea să fie validată. Și informațiile se descarcă la câteva ore, în fiecare zi. Informațiile se descarcă după fiecare serviciu, polițistul, după ce a lucrat cu el, descarcă datele. Notificăm proprietarii, aceștia au obligația să ne transmită datele pentru a identifica conducătorul auto pe care ulterior, de asemenea îl verificăm și îi trimitem direct procesul verbal”, a explicat Oproiu.
Imaginile surprinse de camere sunt de înaltă calitate (HD), permițând identificarea clară a șoferului. În cazul contestațiilor în instanță, fotografiile sunt folosite ca probe pentru a confirma sau infirma sancțiunea aplicată.
Transparență și proceduri
Bogdan Oproiu a subliniat că imaginile nu sunt trimise proprietarilor vehiculelor odată cu notificările, ci sunt disponibile doar instanțelor de judecată, dacă sancțiunile sunt contestate. Poliția utilizează baze de date pentru a compara imaginea surprinsă cu cea a șoferului înregistrat, asigurând astfel o procesare corectă și legală.
Deși sistemul este încă în faza de implementare, autoritățile speră să extindă rețeaua de camere radar pe mai multe drumuri din România, contribuind astfel la reducerea numărului de accidente rutiere cauzate de viteză excesivă. Noul mecanism automatizat elimină necesitatea opririi vehiculelor în trafic, făcând procesul mai eficient și mai sigur pentru toți participanții la trafic.