Circulaţia rutieră pe podul Basarab se va deschide la sfârşitul lunii martie, a declarat sâmbătă primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, în timpul verificărilor la Pasajul Basarab.
”Mai este de betonat jumătate de pod, după care începe amenajarea căii rutiere. Nu este simplă această operaţiune, care va fi continuată de încercările de tensionare a hobanelor”, a precizat Oprescu.
Primarul general a spus că imediat după ce se va da drumul la circulaţia rutieră pe pod vor demara lucrările de montare a căii de rulare a tramvaielor.
Edilul-şef a subliniat că doreşte ca circulaţia pe pod să se desfăşoare în deplină siguranţă, fiind vorba de o experienţă nouă. ”Eu sper să fie una reuşită. Dacă se constată ceva fiţi convinşi că vor fi luate măsurile care se impun. Sper să nu avem surprize neplăcute”, a afirmat Oprescu.
În ceea ce priveşte circulaţia rutieră în zona Pasajului Basarab, aceasta se desfăşoară deja în condiţii optime pe părţile laterale ale pasajului, a arătat Oprescu. ”Încep să fie făcute amenajările pe Cuza, Titulescu şi Banu Manta. Pe sub pod se circulă deja şi este o adevărată plăcere. Este singurul loc din Bucureşti unde traficul rutier e foarte bun”, a susţinut Oprescu.
El s-a arătat convins că şi pe Calea Plevnei, pe str. Orhideelor, se va circula la fel de bine.
Aproape de finalizare
Potrivit informaţiilor furnizate de Primăria Municipiului Bucureşti, din punct de vedere al stadiului fizic general, lucrările la Pasajul Basarab sunt finalizate în proporţie de 98%.
Valoarea totală a contractului este de 160.738.329 euro, cu TVA inclus, contractul a fost semnat la data de 10 iulie 2006, având durata de execuţie de 45 de luni şi cu o perioadă de garanţie de 120 de luni.
Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între Bd. Nicolae Titulescu – Şos. Orhideelor – Podul Grozăveşti – Bd. Vasile Milea, respectiv Şos. Grozăveşti, întregindu-se astfel inelul principalul de circulaţie al municipiului Bucureşti în partea de nord-vest.
Proiectul cuprinde două traversări majore, cea a râului Dâmboviţa peste podul existent (lărgit) şi cea a căii ferate în zona Gării de Nord.
Viaductul principal al pasajului are o lungime totală 1.450 metri, cu bretelele de acces la pasaj de 1.126 metri lungime şi rampe de acces de 1.250 metri.
Pe pasaj în zona podului hobanat va fi realizată staţia de tramvai dotată cu scări fixe, lifturi şi escalatoare menite să asigure legătura între nivelul peroanelor staţiei şi cel al solului, precum şi cu staţia de metrou Basarab.
SURSA: Agerpres