Managerii firmelor alearga zilnic dupa solutii care sa optimizeze activitatea acestora, preocupati fiind ca imaginea afacerii sa fie cat mai „apretata”.
Cele mai uzitate produse soft care se gasesc pe marea majoritate a calculatoarelor sunt clasicele Word, Excel sau Lotus 123, acestea reusind in mare masura sa acopere necesitatile informatice ale firmei. O serie de aplicatii se ocupa cu managementul resurselor si realizarea unui plan de afaceri, permitand astfel o mai buna gestionare si realizarea unor previziuni, in multe cazuri de mare ajutor.
Bussines Planner si Bussines Evaluator sunt doua dintre softurile care pot face viata unei firme mai usoara si viitorul acesteia mai lesne de cunoscut. Sunt softuri de notorietate folosite in foarte multe tari din lume. In Israel, de exemplu, in momentul in care o banca acorda un credit, face cadou celui care a contractat creditul, pachetul Business Planer!
O trasatura a economiei actuale este faptul ca mediul de afaceri din Romania se schimba si interactioneaza cu mediul de afaceri strain. Engleza folosita in discutiile uzuale este inlocuita in cadrul relatiilor dintre companii cu o engleza tehnica, riguroasa, ale carei reguli trebuie respectate si in primul rand insusite. Cursul interactiv propus de Syracuse Language se dovedeste a fi a colectie completa de reguli si metode de invatare a limbii engleze folosite.
Interferenta dintre omul de afaceri si calculator a dus la aparitia acestor softuri care, in conditiile dictonului „Time is money”, rezolva o parte din problemele cu care acesta se confrunta.
Firmele care comercializeza soft se feresc, in general, sa aduca programe neconsacrate, in conditiile in care piata noastra colcaie oricum de piraterii. Dar incet, incet, si alte softuri dedicate firmelor isi fac aparitia.
Selectia facuta pentru prezentarea in aceste pagini a tinut cont de simplitatea de folosire a acestor prorame si de valoarea practica.

Syracuse Language este una dintre cele mai cunoscute firme dezvoltatoare de softuri dedicate invatarii limbilor straine.

Syracuse Language are state vechi in producerea si dezvoltarea programelor de invatare a limbilor straine, nu numai pe suporturi magnetice, ci si prin organizarea de cursuri on-line pentru diferite companii. Ei au fost alesi de catre Wall Street Institute, unul dintre cele mai importante centre de studiere a limbii engleze, pentru producerea unui soft ce va fi folosit in toate unitatile ce tin de Wall Street Institute.
Atributele care stau la baza acestei alegeri sunt dezvaluite de Rika Arevalo, presedintele Wall Steet Institute, care marturiseste ca erau in cautarea unui lider in tehnologia software cu o echipa de programatori eficienti.
Invatarea rapida si comunicarea efectiva prin intermediul unui curs aflat pe trei CD-uri sunt principalele atuuri create pentru cei care au cunostinte medii de limba engleza. Cursul contine elemente de vocabular si stiluri de comunicare ce nu se gasesc in cadrul cursurilor obisnuite de studiu. Veti invata la ce sa va asteptati intr-un spatiu de lucru in care se vorbeste engleza si cum sa comunicati cu clientii si colegii de munca. Acest program este dedicat sa va ajute in insusirea limbii engleze, in scopul atingerii obiectivelor legate de activitatea firmei, indiferent daca relatiile dumneavoastra de munca sunt cele de client sau de vanzator, de angajat sau director, chiar daca interactionati cu vorbitorul de limba engleza in persoana sau corespondati la distanta prin intermediul telecomunicatiilor.
Cursul este alcatuit din trei volume a cate trei CD-Rom-uri (cuprinzand peste 60 de lectii si peste 1.000 de termeni si expresii de afaceri), fiecare modul fiind dedicat unei tematici. Lectiile cuprind diverse elemente interactive: clipuri audio si video, vocabular, invatarea unui rol si interpretarea lui, dictare, recunoastere vocala, intrebari, ascultare.
Volumul I este dedicat intalnirilor personale , fiind impartit in: Intalniri formale, Discutii neplanificate si Tranzactii financiare. Cel de-al doilea volum se ocupa de tot ce tine de Contacte si Corespondenta, in speta contacte telefonice, fixarea unei intrevederi ; ultimul CD din acest modul este dedicat redactarii unei scrisori sau unui e-mail. In fine, cel de-al treilea modul prezinta elemente ajutatoare legate de avansarea in cariera cele trei CD-uri, prezentand in ordine realizarea unui curriculum vitae, munca in echipa si rezolvarea problemelor si numirea in SUA sau Marea Britanie.
Business English foloseste atat metode clasice de predare a limbii engleze, cat si metode noi ce tin de faptul ca este prezentat pe CD si exploateza din plin toate capacitatile multimedia ale calculatorului.
Conversatia: lectiile incep cu un videoclip in care puteti urmari conversatii ce au loc in diverse imprejurari legate de afaceri. Invatati replicile fiecarui personaj (se poate vizualiza si printa textul) si ascultati-va, rostindu-le.
Ascultarea: in aceste exercitii veti auzi clipuri audio din surse autentice, cum ar fi robotul telefonic. Learning Strategies si Focus Points va invata cum sa ascultati eficient si sa intelegeti ce ascultati. Cunostintele se fixeaza prin raspunsurile la StudyQuestion.
Vocabular: aceste exercitii va ajuta sa va imbogatiti lexicul, expresii si fraze tip folosite frecvent in lumea afacerilor in diverse imprejurari. Modulul Speech Recognition IBM Via Voice va va verifica pronuntia si o va compara cu cea a modelului.
Citirea: exersati citirea pe formulare si tipizate comune in lumea afacerilor, inclusiv e-mail, adrese Internet, reclame, profiluri de companie, tabele si grafice, documente bancare. Aveti acces la un dictionar explicativ Random House Webster cu peste 50.000 de intrari.
Study Question: Exercitiile de tip intrebare / raspuns fixeaza ceea ce ati invatat, apeland si la cunostiinte generale. Fiecare exercitiu are mai multe intrebari si raspunsuri potentiale. Alegeti raspunsul fie selectandu-l, fie raspunzand la microfon folosind facilitatea Speech Recognition. Cand veti rosti cuvantul, programul va va indica daca pronuntia este inteligibila sau nu. In caz afirmativ vi se va spune daca raspunsul ales este corect.
Dictari: ascultati si exersati intelegerea, ortografierea si scrierea pe tastatura a terminologiei specifice in scrisori de afaceri, procese-verbale, contracte, faxuri si e-mail-uri.
Cultura: aceasta sectiune extinde informatiile cuprinse in lectii.
Cerintele minime ale sistemului:
Pentium 100 MHz, Windows ‘95 sau ‘98, 32 MB RAM, 35 MB spatiu pe harddisk, placa de sunet, CD-ROM 4x, boxe sau casti, microfon si mouse.     

Plan de afaceri pentru oricine
Un plan de afaceri reusit poate insemna un profit ulterior mai mare. Business Planner reprezinta o solutie pentru aceasta activitate la un pret accesibil pietei romanesti.

Puteti folosi programul B-Plan pentru a va analiza ideile de afaceri si a va pregati planul de afaceri atunci cand sunteti pe punctul de a icepe una din urmatoarele activitati: pregatirea unui plan de afaceri multianual, lansarea unui nou produs sau serviciu, construirea unei noi linii de productie, stabilirea de noi acorduri industriale, de afaceri, sau de noi organizatii, stabilirea unei noi politici, cum ar fi cea de marketing sau de productie, dezvoltarea unui buget anual, pregatirea unui plan financiar.
Programul ofera celor interesati (manageri, experti contabili, consultanti financiari si de afaceri, antreprenori sau banci) informatii despre firma: profit, cifra de afaceri, pierderi, nivel de investitii, tendinte de crestere pe o piata, balante, situatia incasarilor, simulari etc.
Pentru utilizatorii cu mai putina experienta sau pentru firmele mici, care nu au o putere economica foarte mare si care nu-si permit angajarea de personal calificat, programul este de un real ajutor, deoarece permite cresterea eficientei.
Meniurile clare precum si help-ul bine realizat sunt un avantaj pentru cei care folosesc aceasta aplicatie, chiar si incepatori. r
Programul permite introducerea datelor initiale despre firma si piata (intervalul de timp pe care se lucreaza – intre unu si zece ani) si va genera apoi rapoarte finale, evaluari sau comparari intre diverse perioade de timp. Pentru tiparirea rapoartelor, utilizatorul dispune de o serie de diagrame si grafice prestabilite. Cea mai importanta facilitate este cea de generare a unui plan de afaceri concis si eficient.r
1. incepeti prin a introduce informatii despre organizatia si planurile dvs.r
2. Evaluati-va planul prin examinarea principalelor sale aspecte, producand rapoartele Profit & Loss (profit si pierderi), Cash Flow (flux monetar), Proforma Balance Sheet (bilantul proforma), Break Even (analiza punctului critic) si What If (simulare).r
3. Tipariti rezultatele analizelor ca rapoarte sau grafice.r
4. Veti gasi i Ghidul B-Plan instructiuni pas cu pas pentru crearea unui plan de afaceri. B-Plan include, de asemenea, un sablon pe care il puteti edita pentru a produce un plan de afaceri personalizat.r
Componentele programului B-Plan:r
Planificatorulr
Planificatorul este inima programului B-Plan. Veti utiliza planificatorul pentru a va organiza datele, pentru a genera prognoze financiare, a va evalua performantele anterioare, pentru a va analiza proiectiile de viitor cu ajutorul puternicelor sale capacitati de calcul si pentru a pregati rapoarte detaliate si grafice spectaculoase de afaceri in vederea prezentarii acestora.r
Ghidulr
B-Plan va ofera un ghid complet pas cu pas care va explica pregatirea unui plan de afaceri. Veti fi asistat cu instructiuni utile i pregatirea unui plan de afaceri eficient, incluzand o lista de verificare rapida si exemple.r
Sablonulr
Folositi sablonul B-Plan pentru a lucra cu formularul de document pentru un plan general de afaceri. Sablonul contine titluri, tabele si instructiuni pentru includerea informatiilor. Sabloanele sunt livrate i mai multe formate, pe care le puteti edita si i care puteti combina rapoarte si grafice B-Plan. tr