Potrivit reprezentanților Digitaljob.ro, platforma de recrutare care a furnizat aceste date, cererea cea mai mare vine din partea industriei software, aplicațiile software fiind necesare în orice altă industrie.Topul este completat de ofertele din online, mobile, advertising și gaming. Primele 3 industrii sunt similare și se întrepătrund, o aplicație solidă având, aproape de fiecare dată, și o componentă online și una pe mobile, acestea având nevoie de publicitate, pentru promovare.În ceea ce privește ofertele din gaming, cele mai multe oferte vin în perioada de primăvară-vară, când se desfășoară sezonul angajărilor masive.
Din totalul locurilor de muncă disponibile în companiile care activează în aceste industrii, majoritatea ofertelor sunt pentru programatori (65%) și designeri (30%), în timp ce cererea pentru specialiști în marketing este de 5%. În general, se caută candidați cu experiență în domeniul în care aplică, doar 3% dintre joburi fiind pentru poziții de Junior.
”Ponderea cea mai mare o au programatorii, care sunt responsabili cu implementarea și dezvoltarea ideilor pe care se bazează toate aplicațiile. Specialiștii care dezvoltă aplicații pentru mobil sunt mai puțini și mai greu de găsit, deci și cererea este pe măsură. Designerii și oamenii de comunicare completează acest trio al joburilor cele mai căutate în domeniul digital”, a afirmat Marius Dascălu, Strategy and Creative Director 2Fresh, agenția care a dezvoltat platforma Digitaljob.ro.
În ceea ce privește orașele în care se caută specialiști în digital, a mai precizat Marius Dascălu, Bucureștiul este pe primul loc, 56% dintre oferte venind din capitală. Pe următoarele poziții se situează Iașiul (12%), Cluj-Napoca (6%), Timișoara (4%) și Brașovul (3%).Pe plan extern, cele mai multe oferte de joburi pentru specialiștii din România vin din Germania, Olanda, Franța, EAU, SUA și Luxemburg.
Majoritatea joburilor sunt publicate de companii mici și medii, firme de software, agenții web, agenții de publicitate, dar și companii mari ca IBM, Leumi Bank, RDS-RCS și multinaționale cu sucursale în România, companii cu vechime pe piața din țara noastră, care știu foarte bine ce caută, a ținut să menționeze Strategy Directorul 2Fresh.
Astfel, pe lângă absolvirea unei facultăți de profil și experiența în lucrul cu diferite framework-uri, abilitățile cerute de angajatori candidaților care aplică pentru joburi de programatori sunt specifice posturilor căutate, observându-se o orientare către online în majoritarea anunțurilor.