Candidatul susținut de PSD și PNL pentru primăria Capitalei, Cătălin Cîrstoiu, a vorbit despre soluții pentru traficul bucureștean. Ce măsuri are acesta în vedere?
Semaforizarea inteligentă este o soluție pentru traficul din Capitală
Medicul ortoped Cătălin Cîrstoiu, susținut de PSD și PNL pentru funcția de primar al Capitalei, a adus în atenție soluții pentru a rezolva problema aglomerației în traficul bucureștean. Într-o intervenție la Antena 3, Cîrstoiu a subliniat importanța implementării semaforizării inteligente, un proiect început în 2008 în mandatul fostului edil Adriean Videanu.
Medicul a subliniat că acest sistem de semaforizare inteligentă, implementat parțial, ar trebui să fie reactualizat și completat pentru a oferi soluții mai eficiente în gestionarea traficului. Propunerea sa vine în contextul în care traficul din București afectează viața de zi cu zi a cetățenilor.
Acesta a subliniat că, deși sistemul de semaforizare inteligentă este implementat în proporție de aproximativ 55-56%, este necesară o reactualizare a studiului inițial, pentru a asigura o sincronizare optimă în funcție de trafic.
„A fost un studiu făcut de japonezi, au numărat mașinile din trafic și au dat niște soluții. Sistemul de semaforizare inteligentă a acestui oraș e implementat în procent de 55-56%, deci incomplet. Ce face acest sistem? Sincronizarea în funcție de trafic, or fiind incomplet, nu există un feedback al informațiilor. Studiul va trebuie reactualizat”, a declarat Cîrstoiu, medic ortoped și manager al Spitalului Universitar din București.
Cătălin Cîrstoiu spune că transportul public trebuie eficientizat
În ceea ce privește alte probleme legate de trafic, Cîrstoiu a adus în discuție importanța unui transport public eficient, sugerând că îmbunătățirea acestuia ar putea determina oamenii să renunțe la utilizarea mașinilor personale în favoarea mijloacelor de transport în comun.
„Dacă tot vorbim de trafic, gândiți-vă că dacă am avea un transport public eficient, oamenii poate ar fi determinați să folosească transportul public în detrimentul mașinilor personale. Gândiți-vă ce probleme apar la intrările în București. (…) Deci, dacă vorbim despre trafic, sunt atât de multe măsuri care pot fi luate”, a mai spus Cătălin Cîrstoiu.
El a subliniat, de asemenea, importanța altor aspecte legate de calitatea vieții în oraș, precum accesul la parcuri recreative și mediul înconjurător curat, care contribuie la reducerea stresului și îmbunătățirea sănătății cetățenilor.
Această problemă poate afecta foarte mult și sănătatea oamenilor
Cătălin Cîrstoiu a dat ca exemplu drumul pe care-l face zilnic spre Spitalul Universitar care variază între 45 minute o oră. El mărturisește că provoacă un profund disconfort, așa că problema traficului rutier și pietonal este majoră în Capitală.
„Sunt ore în care oamenii pot face altceva. Și asta pentru că sunt doctor, să știți că poate afecta foarte mult și sănătatea oamenilor. De aceea am spus tot timpul că sănătatea nu înseamnă numai componenta aceasta de spital, înseamnă și componenta cealaltă, ce faci în afara ei, să ai un trafic favorabil, să ai un aer curat, să ai o apă curată, să poți să mergi într-un parc care să fie cumva recreativ, să fie un parc care să te atragă. Toate astea adunate până la urmă dau acea stare de bine care elimină acel stres cotidian major”, a mai spus acesta.
În ciuda unor propuneri utopice, cum ar fi utilizarea bărcilor pentru deplasare în oraș, Cîrstoiu a subliniat necesitatea abordării comprehensive a problemelor legate de trafic, evidențiind multiplele măsuri conexe care ar putea fi luate pentru a îmbunătăți situația în Capitală.
„Cu deplasarea conexă pe salba de lacuri, hai sa fim serioși! E greu de crezut că în București te poți duce cu barca la serviciu”, a adăugat candidatul PSD-PNL.