„Gaura” de 11 miliarde de lei, descoperită de noul ministru al Finanţelor, Florin Cîţu, în bugetul statului ar putea fi acoperită, în mare măsură, cu banii pe care Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) îi poate recupera de la firmele de ridesharing, în conformitate cu legislaţia în vigoare, susţin reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).
„Companiile de ridesharing – nesatisfăcute de blocarea modificărilor legislaţiei româneşti create special pentru a-i avantaja pe cei care nu au plătit taxe şi impozite către statul român în ultimii cinci ani – încearcă acum să forţeze noul guvern PNL să le dea tot ce au cerut. Deja s-au lansat în mass-media declaraţii, precum cele ale domnului Cătălin Codreanu, preşedintele Asociaţiei Coaliţia pentru Economia Digitală, cum că lipsa capacităţii administrative a făcut ca, în pofida eforturilor făcute de autorităţile de reglementare, eliberarea tuturor documentelor necesare autorizării şoferilor care fac ridesharing sau e-hailing să nu fie finalizată la 1 noiembrie, deşi toţi operatorii de transport alternativ sunt în diferite stadii de îndeplinire a condiţiilor necesare.
Acesta este un fals. Adevărul este că operatorii de aşa-zis ridesharing nu au respectat nici măcar legea făcută special pentru ei, refuzând în continuare să intre în legalitate, apoi au mai cerut o amânare de încă patru luni, peste cei patru ani şi jumătate în care au funcţionat în ilegalitate (…) Confiscarea acestor venituri ar putea ajuta actualul guvern să acopere gaura de 11 miliarde de lei pe care a descoperit-o ministrul Finanţelor. Dacă ANAF va aplica legea, România ar putea renunţa şi la împrumuturile externe, în următoarea perioadă”, notează COTAR.
Potrivit sursei citate, legislaţia din România prevede confiscarea câştigurilor provenite din activităţi neautorizate, „ceea ce nu s-a aplicat în cazul persoanelor fizice sau juridice care au obţinut venituri din activităţile neautorizate şi nelicenţiate de transport, precum ‘ridesharing'”.
„Listele primite de ANAF din Olanda arată, fără echivoc, faptul că, atât persoane fizice, cât şi firme care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României, au avut încasări uriaşe, fără a plăti nicio taxă către statul român. Una dintre firmele controlate recent fraudase bugetul cu aproape cinci milioane de lei. Cu toate acestea, se poate observa, în continuare, că politicienii care s-au grăbit, în Parlament, să treacă ‘pe repede înainte’ OUG privind transportului alternativ, în care apare o nouă prevedere, introdusă de cei care susţin activitatea de ‘ridesharing’, respectiv prelungirea legală a posibilităţii de a frauda statul român încă 4 luni, de acum înainte, în condiţiile în care statul român se împrumută săptămânal, pentru a-şi putea onora plăţile”, avertizează transportatorii.