La fel ca şi rivalii de la British Airways, compania aeriană germană Lufthansa a decis să reducă costurile, pentru a face faţă impactului pandemiei de COVID-19, anunţând marţi că va înceta să mai ofere gustări gratuite pentru pasagerii de la clasa economy, începând din primăvara lui 2021.
În acelaşi timp, Lufthansa şi subsidiarele sale (Eurowings, Swiss, Austrian şi Brussels Airlines) au decis să reducă numărul zborurilor, flotele şi personalul, în condiţiile în care călătoriile cu avionul nu sunt aşteptate să revină la nivelul de dinaintea pandemiei până în 2025.
„Actuala noastră ofertă de gustări la clasa economy nu se ridică întotdeauna la aşteptările clienţilor noştri”, a declarat Christina Foerster, membru în Consiliul de Administraţie al Lufthansa.
În schimb, Lufthansa şi subsidiarele sale vor introduce o nouă gamă de alimente şi băuturi care vor putea fi cumpărate pe zborurile pe distanţe scurte şi medii. Prima companie din cadrul grupului care va lansa noua ofertă va fi Austrian Airlines, urmată de Swiss şi Lufthansa. De asemenea, Lufthansa şi Swiss vor oferi pasagerilor o sticlă gratuită de apă, scrie Agerpres.
Pasagerii companiilor aeriene low-cost Ryanair şi Eurowings plătesc de mult timp pentru gustările şi băuturile lor.
Ar putea urma concedieri masive în cadrul grupului Lufthansa
Spre finalul lunii octombrie, Carsten Spohr, CEO al Lufthansa, atrăgea atenţia câ până la 30.000 de locuri de muncă ar putea fi desfiinţate la nivelul grupului.
„Suntem hotărâți să păstrăm cel puțin 100.000 din cele 130.000 de poziții din grup”, scria acesta într-o scrisoare trimisă angajaţilor săi şi publicată de AFP.
Lufthansa anunțase în luna iulie a acestui an că va renunța la 20% dintre pozițiile de conducere (aproximativ 200 de persoane) și la 1.000 de angajați din sectorul administrativ. În iunie, acționarii Lufthansa au votat în favoarea unui plan de salvare în valoare de 9 miliarde de euro convenit cu Guvernul de la Berlin. Planul, care prevede că Executivul german va dobândi o participație de 20% la Lufthansa, a fost aprobat prin votul deținătorilor a peste 98% dintre acțiunile companiei aeriene.