Folosirea unor echipamente de imprimare performante poate reduce considerabil costurile unei companii mici sau mijlocii.
Piaţa de imprimante multifuncționale și consumabile a crescut cu mai mult de 7% în trimestrul doi, comparativ aceeaşi perioadă a anului trecut. Echipamentele de printare au urmat o tendinţă pozitivă, în special datorită performanței multifuncționalelor, conform unui studiu GfK. Reducerea costurilor este principalul argument luat în calcul de clienții care caută să achiziţioneze imprimante, fie că sunt persoane fizice sau companii. Unul dintre jucătorii importanţi de pe această piaţă este Epson. Compania a înregistrat anul trecut o creștere de peste 80% a numărului de imprimante şi multifuncţionale inkjet vândute pe piața din România, față de anul precedent. „Estimăm că 2016 va fi, de asemenea, un an de creștere, însă într-un ritm mai lent în comparație cu cel de anul trecut. Ne propunem un avans de aproximativ 20% a numărului de echipamentele vândute pe toate segmentele pe care activăm, concomitent cu creșterea cotei de piață. Strict pe segmentul de imprimante inkjet, Epson a înregistrat pe piața locală o cotă de piață de 23% din punct de vedere valoric în anul 2015, cu 8% mai mult decât în 2014. Ne așteptăm, în 2016, la o cotă de piață de 35% pe acest segment”, a declarat Simona Decuseară, reprezentant Epson România. Compania oferă o gamă variată de imprimante dedicate segmentului de business. Echipamentele din seria WorkForce Pro Rips consumă cu până la 82% mai puțină energie electrică și pot reduce deșeurile rezultate din schimbarea consumabilelor cu până la 95%. În ceea ce privește performanțele de imprimare, noile produse sunt capabile să printeze până la 75.000 de pagini monocrom sau color, fără să fie necesară schimbarea consumabilelor. Costurile de tipărire pentru acest tip de imprimante ajung la 10 lei pentru 1.000 de pagini.
Lider de piaţă în segmentul echipamentelor de imprimare laser, cât şi în categoria de imprimante cu jet de cerneală este HP Inc. Compania a înregistrat anul trecut o cotă de piaţă de 31% pe segmentul Laser Printing şi 63% pe segmentul de Ink Printing Business, conform datelor IDC. Soluţiile HP Inc pentru segmentul ce business asigura economii de până la 53% la energie şi au un design foarte compact, cu dimensiuni mult reduse faţă de modelele precedente. “HP Inc are expertiza şi experienţa de a optimiza mediul de imprimare, digitaliza şi automatiza fluxurile de lucru, precum şi de a creşte securitatea documentelor. Toţi aceşti factori contribuie în acelaşi timp la reducerea costurilor cu până la aproximativ 30%, economie care poate proveni din costurile reduse cu consumabilele oferite (toner, hârtie etc), curent electric economisit şi întreţinerea echipamentelor”, au declarat oficialii HP Inc.
Un alt mare jucător de pe această piaţă este Xerox. Compania are în portofoliu, de la imprimante laser A4, până la echipamente multifuncționale, cele de producție și soluții complexe de management al documentelor care integrează tehnologii hardware și software. Echipamentele multifuncționale Xerox au încorporată o platformă software, denumită Xerox ConnectKey, ce face posibilă adaptarea lor la modul de lucru al utilizatorilor – în mișcare, în cloud, și nu invers. “În prezent, tot mai mulţi angajaţi lucrează în afara spaţiului delimitat de pereţii biroului şi a orelor standard de program, de aceea au nevoie să aibă acces oricând şi de oriunde la datele şi informaţiile companiei. Echipamentele multifuncţionale Xerox ConnectKey pot fi conectate fără fir, oferindu-le angajaţilor mobilitatea de care au nevoie și fără ca productivitatea lor să aibă de suferit. În acelaşi timp, companiile au libertatea de a plasa dispozitivele în locuri mai accesibile, fără să mai fie nevoie de cheltuieli suplimentare pentru infrastructura de reţea”, potrivit oficialilor companiei.