Potrivit unui comunicat remis marţi de ministerul de resort, proprietarii de mall-uri şi patronatele din comerţul nealimentar au formulat propuneri pentru calendarul redeschiderii centrelor comerciale, în condiţii de siguranţă sanitară, după suspendarea activităţii ca urmare a măsurilor de limitare a răspândirii pandemiei SARS-CoV-2.
Discuţiile au vizat modificarea modelelor comerciale şi a comportamentului cumpărătorilor, pericolul redirecţionării acestora dinspre offline către online, precum şi necesitatea dezvoltării unui model de restructurare a ecosistemului mall-urilor, se menţionează în comunicatul Ministerului Economiei.
Soluțiile propuse pentru revenirea la normalitate
Secretarul de stat le-a solicitat reprezentanţilor mediului de afaceri să îşi transmită punctele de vedere şi soluţiile propuse pentru revenirea la normalitate a activităţii economice, pentru a fi analizate la nivel guvernamental. Liviu Rogojinaru a prezentat şi câteva idei referitoare la programele de suport guvernamental pentru IMM-urile din domeniile afectate de criză – comerţ, HoReCa şi altele, precizând că vor exista programe similare şi pentru companiile mari.
„Programele se adresează tuturor industriilor afectate, iar accesarea lor va fi digitală. Deschiderea autorităţilor publice pentru dialog este totală. De altfel, la nivelul Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, am creat un grup consultativ din care fac parte reprezentanţi ai mediului de afaceri, mediului bancar, mediului universitar, cu care păstrăm un contact permanent, pentru a avea un feedback real şi imediat din partea tuturor operatorilor economici din piaţă”, a precizat secretarul de stat.
Participanţii la dezbatere au subliniat importanţa predictibilităţii şi a coerenţei măsurilor guvernamentale de repornire a economiei şi au solicitat sprijinul autorităţilor pentru reglementarea situaţiei existente între proprietarii centrelor comerciale şi companiile care închiriază spaţii cu privire la chiria spaţiilor în perioada suspendării activităţii şi în cea imediat următoare reluării acesteia.
La discuţii au participat reprezentanţi ai Organizaţiei Patronale a Retailerilor din România (RORETAIL), Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA), Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ, reprezentaţi ai industriei cosmetice, şi alţii.