Patru proiecte rutiere care vizează fluidizarea traficului într-o zonă aglomerată a Capitalei au fost aprobate miercuri, 27 mai, în cadrul şedinţei Consiliului Local Sector 3.
Consiliul Local Sector 3 a aprobat, în şedinţa de miercuri, indicatorii tehnico-economici aferenţi construirii a patru pasaje rutiere supraterane, costurile estimate fiind de aproape 100 de milioane de lei cu TVA.
Unul dintre proiectele adoptate vizează degajarea traficului în zona comercială a bulevardului Theodor Pallady. Este prevăzută construirea a două pasaje rutiere supraterane, fiecare cu câte două benzi de circulaţie pentru fiecare sens de deplasare, potrivit referatului de aprobare a proiectului. Costurile estimative sunt de aproape 27 de milioane de lei cu TVA.
„O (..) zonă unde este necesară realizarea unor obiective de investiţii este intersecţia dintre bulevardul Theodor Pallady, amenajat în continuarea autostrăzii A2, care asigură legătura cu puncte de interes din Bucureşti, şi strada Nicolae Teclu, unde este amenajat accesul către un important centru comercial, care se întinde pe o suprafaţă de teren apreciabilă şi care e accesat zilnic atât de un public numeros, având o adresabilitate extrem de diversă, cât şi de autoutilitarele pentru aprovizionarea cu mărfuri, rezultând că pentru traversarea intersecţiei e necesar un timp mai îndelungat”, se explică în raportul de specialitate al proiectului.
Alte lucrări pregătite pentru zona Gara Căţelu şi Drumul între Tarlale
Un alt proiect de hotărâre adoptat se referă la construirea unui pasaj rutier suprateran pentru fluidizarea traficului auto în zona Căţelu, în intersecţia şoseaua Gării Căţelu – Drumul între Tarlale. Pasajul rutier cu două benzi pe sens de circulaţie va avea rolul principal de a degreva intersecţia respectivă şi de a asigura delimitarea circulaţiei feroviare faţă de cea auto, conform referatului de aprobare a proiectului.
Proiectul mai presupune realizarea de trotuare pietonale adiacente, amenajarea spaţiilor verzi situate între trotuar şi partea carosabilă şi separarea totală a traficului rutier de cel feroviar, prin reamenajarea intersecţiei. Costurile estimative depăşesc 39 milioane de lei cu TVA.
Un al treilea proiect de hotărâre adoptat stipulează construirea unui pasaj suprateran exclusiv rutier care are rolul de a degreva intersecţia Drumul între Tarlale – bulevardul Theodor Pallady, precum şi amenajarea la sol aferentă acestuia, inclusiv reorganizarea circulaţiei în zona intersecţiei cu sens giratoriu. Costurile estimate sunt de circa 31 de milioane de lei cu TVA, notează Agerpres.
Un al patrulea proiect de hotărâre adoptat vizează creşterea capacităţii de circulaţie auto pe Drumul între Tarlale, prin lărgirea la două benzi pe sens de deplasare şi două trotuare pietonale amplasate lateral. Este prevăzută şi înlocuirea sistemului de iluminat stradal existent, care prezintă „un grad de uzură semnificativ şi un consum de energie electrică ridicat”, stipulează referatul de aprobare a proiectului. Valoarea estimată a costurilor depăşeşte 28 milioane de lei cu TVA.