incheiata. Cat timp posesorii lor le tin in garaje, inexistenta politei nu atrage nici o sanctiune legala. Nimeni nu stie, insa, foarte exact, cati dintre acestia isi asuma riscul de a circula cu masina neasigurata. In fapt, contraventia nu poate fi sanctionata decat daca soferul respectiv este prins de Politie. Chiar si asa, procentajul mare al masinilor neasigurate arata ca sanctiunile prevazute de lege nu ii sperie pe multi. Potrivit Legii nr. 172/ 2004, pentru nerespectarea obligatiei de asigurare amenda se situeaza intre un milion si doua milioane de lei. In plus, politistul poate retine certificatul de inmatriculare a autovehiculului pana cand posesorul acestuia va aduce dovada incheierii politei. Inexistenta asigurarii RCA ii mai poate crea soferului roman dificultati in momentul in care trebuie sa opereze modificari in certificatul de inmatriculare sau in cartea de identitate a vehiculului. De asemenea, fara dovada politei nu poate efectua verificarile tehnice periodice. Inconvenientele se opresc insa aici. Sanctiuni mai dure, cum ar fi radierea autovehiculului, nu au fost introduse pana acum in legislatie. Propuneri in acest sens au fost totusi facute in perioada elaborarii actului normativ. Cu toate acestea, legiuitorul a considerat, dupa mai multe dezbateri, ca fata de astfel de prevederi s-ar putea ridica obiectii referitoare la incalcarea dreptului de proprietate.Problema autovehiculelor care nu au incheiata asigurarea obligatorie de raspundere civila auto nu exista doar in Romania. Procente asemanatoare au avut pana nu de mult si vecinii din Ungaria. Solutia gasita de autoritati: radierea oricarei masini neasigurate. O baza de date pusa in comun de societatile de asigurare si de organele de politie permite verificarea, in orice moment, a asigurarii masinilor inregistrate. Un astfel de instrument va fi creat si in Romania, insa chiar daca autovehiculele neasigurate vor putea fi identificate, posesorii lor nu vor risca radierea.Ca problema este una dintre cele mai serioase, o arata foarte clar masurile pregatite intr-o tara mult mai dezvoltata: Marea Britanie. Confruntandu-se cu un numar mare de soferi care circula fara asigurare, autoritatile de la Londra intentioneaza nu doar sa radieze masinile respective, ci sa le si confiste. Mai mult, soferii care vor recidiva in obiceiul de a iesi pe strada fara a se asigura impotriva riscului de a produce pagube tertilor prin accidente risca sa isi vada masina distrusa sub propriii ochi, aceasta fiind cea mai dura sanctiune ce ar putea fi inclusa in legislatia britanica.
Solutii putine pentru masinile neasigurate

26 august 2004, 12:00
Ultima modificare în 26 august 2004, 15:00
incheiata. Cat timp posesorii lor le tin in garaje, inexistenta politei nu atrage nici o sanctiune legala. Nimeni nu stie, insa, foarte exact, cati dintre acestia isi asuma riscul de a circula cu masina neasigurata. In fapt, contraventia nu poate fi sanctionata decat daca soferul respectiv este prins de Politie. Chiar si asa, procentajul mare al masinilor neasigurate arata ca sanctiunile prevazute de lege nu ii sperie pe multi. Potrivit Legii nr. 172/ 2004, pentru nerespectarea obligatiei de asi
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook