”Tinerii români sunt dispuşi să muncească din greu pentru ceea ce îşi doresc, conform unei analize recente realizate de EY împreună cu Academia de Studii Economice în rândul a 765 studenţi. Conform aceleiaşi analize, 52% dintre aceşti tineri sunt interesaţi să îşi dezvolte propria afacere în următorii doi ani. Având în vedere aceste date, tinerii români trebuie susţinuţi să devină antreprenori prin măsuri clare, care să derive din măsurile şi schemele de succes aplicate în alte ţări şi adaptate realităţilor româneşti”, a declarat Mihaela Matei, coordonatorul proiectului Barometrul Antreprenoriatului Românesc şi Special Projects Communication Officer, EY România.
Potrivit analizei citate, rata şomajului în rândul tinerilor din ţările OECD a ajuns la 15,7%, în timp ce în ţările UE a fost de 23,4% la începutul lui 2014, cu mici variaţii în ambele cazuri faţă de anul anterior. 'În România, deşi anul trecut rata şomajului în rândul tinerilor era sub media europeană, în primul trimestru din 2014 această rată a atins 25,7%, după o creştere continuă în ultimele trei trimestre.
În contextul în care problema şomajului în rândul tinerilor riscă să conducă la ratarea unei întregi generaţii, EY a lansat a doua ediţie a studiului 'Avoiding a lost generation'. 'Realizat în colaborare cu Alianţa Tinerilor Antreprenori G20, raportul identifică şi analizează aspectele legate de şomajul în rândul tinerilor cu care se confruntă ţările G20, şi încearcă să ofere recomandări practice şi exemple de scheme şi politici antreprenoriale de succes deja implementate.
Specialiştii EY constată că şomajul în rândul tinerilor este o problemă persistentă în întreaga lume, care, în pofida îmbunătăţirii condiţiilor economice, rămâne la cote foarte ridicate.
Studii recente realizate de compania de consultanţă au arătat că afacerile conduse de antreprenori vor genera mai multe locuri de muncă decât marile corporaţii în anul 2015 – 76% dintre antreprenori declarând că intenţionează să-şi extindă forţa de muncă în 2014, faţă de 31% dintre executivii din marile corporaţii.
În acest context, experţii EY susţin crearea de mecanisme de finanţare, fie derulate de guverne, fie sprijinite de acestea, în cadrul cărora mentoratul şi educaţia financiară să devină o condiţie de finanţare.
'În România, accesul la finanţare al antreprenorilor rămâne o problemă generalizată. Conform ultimei ediţii a studiului EY Barometrul antreprenoriatului românesc, 90% dintre antreprenorii români intervievaţi consideră dificil sau foarte dificil accesul la finanţare al antreprenorilor tineri (sub 40 de ani). Pe de altă parte, este perceptibilă o îmbunătăţire a programelor de mentorat şi a educaţiei antreprenoriale, inclusiv a celei financiare. Astfel, 58% dintre antreprenori consideră că educaţia antreprenorială s-a îmbunătăţit în 2013, în timp ce 80% dintre antreprenorii respondenţi în cadrul studiului au declarat că mentorează în medii formale sau informale întreprinzători aflaţi la început de drum, potrivit aceleiași surse.
În plus, cei mai mulţi dintre antreprenorii români consideră nivelul fiscalizării, dar mai ales incertitudinea fiscală şi birocraţia, ca fiind cele mai importante obstacole pentru antreprenori în începerea şi dezvoltarea unei afaceri. 'În ciuda angajamentelor repetate a instituţiilor statului pentru asigurarea predictibilităţii legislative, 72% dintre antreprenorii români au considerat că mediul de reglementare şi fiscal s-a înrăutăţit în 2013', precizează EY. (Sursa: Agerpres)