Marea majoritate a romanilor isi invata copiii sa economiseasca de mici si le arata cum sa verifice preturile pentru a cumpara la pretul cel mai bun, se arata intr-un sondaj efectuat de compania Aviva Asigurari de Viata. Potrivit sondajului, doar 28 % dintre parintii intervievati au un cont curent în banca si doar 12% dintre acestia au un depozit bancar sau un plan de economii combinat cu o asigurare de viata. Peste 39 % dintre acestia obisnuiesc sa le dea în mod curent bani copiilor,
Marea majoritate a romanilor isi invata copiii sa economiseasca de mici si le arata cum sa verifice preturile pentru a cumpara la pretul cel mai bun, se arata intr-un sondaj efectuat de compania Aviva Asigurari de Viata.
Potrivit sondajului, doar 28 % dintre parintii intervievati au un cont curent în banca si doar 12% dintre acestia au un depozit bancar sau un plan de economii combinat cu o asigurare de viata. Peste 39 % dintre acestia obisnuiesc sa le dea în mod curent bani copiilor, 26% în momentul în care acestia solicita, iar 33% nu le dau bani, dar afirma ca le cumpara tot ceea ce au nevoie.
Peste 41% dintre parinti decid sa înceapa educatia financiara a copiilor atunci când acestia încep sa solicite sa li se cumpere o serie de lucruri, peste 30 % atunci când copii au între 9 si 12 ani, iar 22 % atunci când acestia au între 5 si 8 ani.
Persoanele care au alcatuit esantionul pe baza caruia s-a efectuat sondajul sunt din Bucuresti, in proportie de 53 % barbati si 47% femei, peste 89 % dintre acestia avand vârste cuprinse între 26 si 45 de ani.
Aviva Asigurari de Viata face parte din Grupul Aviva, cel mai mare asigurator din Marea Britanie. În România, compania are peste 400 000 de clienti si agentii si centre de dezvoltare în 19 orase.
Sursa: Capital 31 Mai 2007