Acel cineva trăieşte cu speranţa că oamenii îi vor cumpăra produsul sau, mai mult, că un fond de investiţii îi va găsi firma şi îl va prelua. Un sondaj recent realizat de Deluxe Corporation, realizat pe mai mult de 500 de respondenţi americani, ne introduce în nouă veche eră a antreprenoriatului. Iată rezultatele:

  • 75% dintre respondenţi au fost motivaţi să înceapă propria afacere din pasiune şi din dorinţa de a lucra pentru ei înşişi; doar 10% au demarat propria afacere după ce au fost concediaţi de la locul de muncă.
  •  În cazul în care ar primi o ofertă de job, 63% dintre ei ar refuza-o, pentru că nu mai doresc să lucreze pentru altcineva.
  • Mulţi dintre antreprenorii intervievaţi muncesc zi şi noapte – 35% dintre ei şi‑au început propria afacere în timp ce aveau deja un job.
  • Dacă ar avea mai mult timp liber, 40% dintre antreprenori şi l-ar petrece la propriul loc de muncă sau ar încerca să pornească alte noi afaceri.
  •  Aproape 40% dintre respondenţii acestui sondaj sunt femei antreprenor; mai mult de 60% sunt familişti.
  • 83% dintre respondenţi intenţionează ca anul viitor să apeleze la canalele sociale pentru a‑şi dezvolta afacerile – 40% plănuiesc să se folosească de Facebook, iar 25% de LinkedIn.
  • 57% dintre ei folosesc în prezent canalele de socializare pentru a intra în contact cu potenţialii clienţi; 15% preferă un impact direct cu clientul.
  • 49% dintre micii proprietari spun că cea mai mare provocare pentru ei este să câştige cât mai mulţi clienţi cu resurse limitate. Pentru alţi 19% gestionarea costurilor reprezintă cea mai mare provocare, iar pentru 12% – obţinerea unor credite. Cea mai mare frustrare a lor este că, atunci când este vorba de marketing, nu ştiu cât de eficient este ceea ce fac.

Sondajul a fost realizat cu ajutorul PartnerUp, prima şi una dintre cele mai mari reţele sociale pentru micile întreprinderi.