Peste 65% din angajați cred că e greu sau chiar foarte greu să găsești un nou loc de muncă în această perioadă, cu riscuri foarte mari pentru economie cauzate de epidemia de Covid-19, arată datele unui sondaj realizat de platforma de recrutare online BestJobs.
Pentru că orice factor de diferențiere contează, BestJobs lansează CV-ul video, o soluție unică pe piața muncii din România prin care candidații pot să-și pună și mai bine în valoare abilitățile și se pot evidenția în fața angajatorilor.
CV-ul video poate fi înregistrat și adaugat informațiilor deja disponibile în CV-ul tradițional direct în platforma BestJobs, simplu și rapid. Astfel, candidații au posibilitatea să se prezinte, în maximum un minut, și să-și pună în valoare aptitudinile și realizările profesionale, înregistrarea fiind accesibilă imediat angajatorilor, împreună cu CV-ul tradițional.
Componenta video a CV-ului vine în contextul strategiei BestJobs de a sprijini candidații să-și găsească mai ușor un job și de a simplifica în același timp procesul de selecție a candidaților potriviți pentru angajatori. Aproape 47% dintre participanții la un sondaj BestJobs consideră că un video de prezentare poate fi un diferențiator important atunci când își caută job și alți 34% sunt de părere că un astfel de CV le va permite să se exprime într-un mod mai creativ decât o pot face în scris.
Cum trebuie să fie CV-ul după părerea românilor
Pentru a ieși în evidență printre CV-urile depuse pentru o poziție, peste 54% dintre respondenți cred că e nevoie ca CV-ul lor să fie adaptat jobului pentru care aplică, așa încât să pună în valoare abilitățile și competențele relevante pentru acel job. În plus, aproape 40% consideră că CV-ul trebuie să fie și foarte detaliat, așa încât angajatorii să-și facă o idee clară despre fiecare candidat încă din această etapă a procesului de recrutare.
Aproape jumătate dintre angajații care au participat la sondajul BestJobs spun că CV-ul lor pe BestJobs este actualizat și vizibil angajatorilor pentru că își doresc un job nou. Alți 33% au în plan să lucreze la CV-ul lor în perioada imediat următoare, pentru a fi pregătiți în eventualitatea în care vor avea nevoie să-și caute alt job. În CV-ul video, candidații cred că ar trebui să vorbească în primul rând despre aptitudinile care îi califică pentru tipul de job pe care îl caută (39,2%) și despre experiența acumulată (32,5%). În plus, 21% cred că e util să menționeze și obiectivele profesionale, 18% ar vorbi și despre realizările anterioare și 9% ar include și detalii despre pasiunile lor.
Sondajul a fost efectuat în perioada 25 octombrie – 10 noiembrie 2020, pe un eșantion de 945 de utilizatori ai platformei de recrutare BestJobs.