Pandemia de coronavirus i-a pus la grea încercare pe angajații români. Aceștia se tem că în această perioadă este foarte dificil de găsit un nou loc de muncă. În acest context, BestJobs inovează procesul de căutare a unui job și ajută candidații să se diferențieze prin CV-ul în format video.
Peste 65% din angajați cred că e greu sau chiar foarte greu să găsești un nou loc de muncă în această perioadă, cu riscuri foarte mari pentru economie cauzate de epidemia de Covid-19, arată datele unui sondaj realizat de platforma de recrutare online BestJobs.
Pentru că orice factor de diferențiere contează, BestJobs lansează CV-ul video, o soluție unică pe piața muncii din România prin care candidații pot să-și pună și mai bine în valoare abilitățile și se pot evidenția în fața angajatorilor.
CV-ul video poate fi înregistrat și adaugat informațiilor deja disponibile în CV-ul tradițional direct în platforma BestJobs, simplu și rapid. Astfel, candidații au posibilitatea să se prezinte, în maximum un minut, și să-și pună în valoare aptitudinile și realizările profesionale, înregistrarea fiind accesibilă imediat angajatorilor, împreună cu CV-ul tradițional.
Componenta video a CV-ului vine în contextul strategiei BestJobs de a sprijini candidații să-și găsească mai ușor un job și de a simplifica în același timp procesul de selecție a candidaților potriviți pentru angajatori. Aproape 47% dintre participanții la un sondaj BestJobs consideră că un video de prezentare poate fi un diferențiator important atunci când își caută job și alți 34% sunt de părere că un astfel de CV le va permite să se exprime într-un mod mai creativ decât o pot face în scris.
Cum trebuie să fie CV-ul după părerea românilor
Pentru a ieși în evidență printre CV-urile depuse pentru o poziție, peste 54% dintre respondenți cred că e nevoie ca CV-ul lor să fie adaptat jobului pentru care aplică, așa încât să pună în valoare abilitățile și competențele relevante pentru acel job. În plus, aproape 40% consideră că CV-ul trebuie să fie și foarte detaliat, așa încât angajatorii să-și facă o idee clară despre fiecare candidat încă din această etapă a procesului de recrutare.
Aproape jumătate dintre angajații care au participat la sondajul BestJobs spun că CV-ul lor pe BestJobs este actualizat și vizibil angajatorilor pentru că își doresc un job nou. Alți 33% au în plan să lucreze la CV-ul lor în perioada imediat următoare, pentru a fi pregătiți în eventualitatea în care vor avea nevoie să-și caute alt job. În CV-ul video, candidații cred că ar trebui să vorbească în primul rând despre aptitudinile care îi califică pentru tipul de job pe care îl caută (39,2%) și despre experiența acumulată (32,5%). În plus, 21% cred că e util să menționeze și obiectivele profesionale, 18% ar vorbi și despre realizările anterioare și 9% ar include și detalii despre pasiunile lor.
Sondajul a fost efectuat în perioada 25 octombrie – 10 noiembrie 2020, pe un eșantion de 945 de utilizatori ai platformei de recrutare BestJobs.