Dintre cei care au considerat că învăţământul românesc are performanţe slabe şi foarte slabe, 27,3% au atribuit rezultatele slabe legislaţiei, 26,7% profesorilor, 19,5% elevilor, 11,7% materiilor predate şi 9,7% dotărilor din şcoli.
În ceea ce îi priveşte pe profesori, 64% dintre respondenţi au multă şi foarte multă încredere, în timp ce 36% au puţină şi foarte puţină încredere în cadrele didactice.
Legat de fenomenul scăderii promovabilităţii la bacalaureat, aproape 61% dintre români consideră că rezultatele la acest examen arată nivelul real al pregătirii elevilor, în timp ce 32,6% cred că ele sunt induse mai degrabă de schimbările legislative.
În ceea ce priveşte clasa pregătitoare opiniile sunt echilibrat împărţite. Aproape 42% dintre români consideră că acesta este necesară, iar 40,7% sunt de părere că este inutilă.
Sondajul a fost realizat de INSCOP Research în perioada 20 – 28 aprilie pe un eşantion de 1.050 de persoane şi este reprezentativ pentru populaţia României de 18 ani şi peste 18 ani. Eroarea maximă admisă a datelor este de +/- 3%, la un grad de încredere de 95%.
Sursa: Agerpres