Înțelegerea termenilor contractuali și comunicarea cu angajații băncii, firmei de asigurări sau societății financiare este cel mai important lucru pentru români. Asta arată un sondaj comandat de Provident Financial România și Asociația Utilizatorilor Români de Servicii Financiare(AURSF). Concret, la întrebarea ” Ce ar trebui să facă furnizorii de servicii financiare pentru a crește nivelul de încredere”nu mai puțin de 40% din repondenți au spus că vor ca în contracte și în discuțiile cu angajații să fie folosit un limbaj cât mai simplu și mai clar. Circa 32% doresc să fie eliminate clauzele abuzive din contracte și doar 17% văd ca o prioritate scăderea costurilor. Circa 11% din oameni ar vrea să beeficieze de mai multă clemență în situații cânmd apar dificultăți de plată.
Potrivit sondajului, doar 17% dintre clienți consideră că le-au fost explicate foarte bine condițiile contractului și 38% sunt destul de mulțumiți, procente încă mici care se reflectă în gradul de încredere în furnizorii de servicii financiare. Doar 26% dintre clienți au încredere multă și foarte multă.

Îngrijorător este că 85% dintre cei care au avut de făcut o reclamație nu au fost mulțumiți de răspunsul primit, motiv pentru care majoritatea ar apela la o cale de rezolvare amiabilă a conflictelor. Pentru bănci și unele IFN, de medierea conflictelor se ocupă, gratuit CSALB, iar pentru asigurări, Bursă și pensii private comisia SAL-FIN, din cadrul ASF.

Cel mai mare jucător din piața creditelor de consum mici, parteneriat cu o asociație de consumatori

Provident Financial, cel mai important jucător din piața creditelor de consum mici, cu peste 1,1 milioane de clienți de-a lungul timpului, a anunțat și un parteneriat cu AURSF, o asociație destinată consumatorilor de produse financiare.

În acest context, avocații AURSF au analizat documentația contractuală și precontractuală utilizată de Provident în relația cu clienții săi și au confirmat că acestea sunt în acord cu reglementările în vigoare. În același timp, reprezentanții AURSF au făcut câteva recomandări de clarificare și completare a unor articole din contract, care să faciliteze și mai mult înțelegerea acestora de către un consumator cu cunoștințe medii. Provident va transpune aproape integral aceste recomandări în toate documentele utilizate, începând cu septembrie 2019, când stocul actual de documente se va fi epuizat. Mai mult, AURSF a contribuit activ la crearea și adaptarea conținutului pentru două documente care marchează începutul parteneriatului dintre cele două instituții: un mini-ghid pentru creditare responsabilă și o broşură detaliată de educaţie financiară.

„Nivelul educației financiare din România poate crește doar printr-un efort susținut din partea mediului privat, al sectorului guvernamental și al celui asociativ, ultimul fiind acela care cunoaște cel mai bine problemele cu care se confruntă consumatorii. Avem nevoie de o cultură financiară sănătoasă, prin care consumatorii sunt încurajați să caute și să solicite informații înainte de a intra în relații contractuale financiare, să înțeleagă cât este de important să nu facă alegeri greșite care le pot afecta în mod grav existența” a declarat Alin Iacob, președintele AURSF, la o conferință de presă

Mini-ghidul pentru creditare responsabilă conține sfaturi utile și ușor de înțeles pentru toți cei care au sau intenționează să ia un credit, împreună cu explicarea celor mai importanți termeni financiari.
Provident va distribui gratuit acest ghid tuturor celor peste 200.000 de clienți activi și îl va pune la dispoziția tuturor solicitanților de credit de acum înainte. De asemenea, AURSF îl va populariza în rândul membrilor săi și pe site-ul Asociației – www.aursf.ro.

“Educația și dialogul joacă un rol esențial în eforturile industriei de a îmbunătăți nivelul de încredere a românilor în furnizorii de produse și servicii financiare. Suntem onorați de parteneriatul cu AURSF, o voce credibilă și curajoasă, cu experiență demonstrată în domeniu. Împreună, vrem să facilităm accesul la resurse de educaţie financiară pentru cât mai mulţi români și era absolut firesc să începem cu clienții noștri”, spune și Florin Bâlcan, director general Provident Financial România.