Sondaje false pe internet privind vaccinul Pfizer pentru a fura informații personale și bani

Pfizer

Sursa: Dreamstime

Campania de vaccinare Covid-19 a fost obiectul unei noi înşelătorii cibernetice. E ceea ce reiese din cele mai recente analize de telemetrie realizate de Bitdefender Antispam Lab, o companie lider în securitate cibernetică: dinamica fraudei implică primirea unui e-mail fals, care vă invită să participați la un chestionar pentru vă exprima părerea privind vaccinul Pfizer și care promite să ofere un cadou un card cu o sumă de bani de până la 100 de dolari.

Sondaje false pe internet privind vaccinul Pfizer pentru a fura informații personale și bani

În realitate, scopul infractorilor cibernetici este cel de a fure bani și informații personale de la utilizatorii căzuţi în „capcană”. Escrocii continuă să facă bani de pe urma pandemiei exploatând de data aceasta campaniile de vaccinare și numele gigantului farmaceutic Pfizer.

Conform analizelor efectuate de Bitdefender Antispam Lab, din aprilie şi până în prezent, această înșelătorie a afectat deja peste 200.000 de consumatori. Telemetria arată o direcționare geografică a campaniei de spam,  69,98% dintre utilizatorii vizați aflându-se în Statele Unite.

Alte zone de interes pentru escrocii cibernetici includ Irlanda cu 12,39%, Suedia cu 3,40%, Danemarca cu 3,23%, Coreea de Sud cu 2,92%, Statele Unite cu 1,28% și Germania cu 1,15%. 49,75% din atacuri par să provină din Olanda, 25,08% din Statele Unite și 23,36% din Germania.

Victimelor li se oferă o recompensă

Escrocii folosesc numele binecunoscutei companii farmaceutice pentru a fura bani și informații personale printr-un sondaj fals despre vaccinul Covid-19. Utilizatorii sunt invitați prin e-mail să participe la un program destinat doar adulților pentru a-și exprima părerea cu privire la vaccinul Pfizer.

Sondajul este promovat ca fiind anonim, gratuit, specificându-se că, cu puțin noroc, participanții pot primi o recompensă de până la 100 de dolari. Destinatarii care se înscriu, fac clic pe „Începeți sondajul acum” și sunt direcționați către o adresă URL suspectă care încarcă imediat un test captcha. Indiferent dacă utilizatorii își verifică sau nu identitatea umană, aceștia sunt redirecționați către pagina sondajului.

În realitate, analizându-l cu atenție, „sondajul scurt” propus nu privește vaccinul Covid-19. Infractorii cibernetici exploatează atenția existentă în jurul campaniilor de vaccinare la nivel național pentru a fura informațiile utilizatorilor și a se îmbogăți.

Pentru a face acest lucru, folosesc un mecanism cunoscut utilizatorului, de fapt, multe mărci invită deseori consumatorii să completeze un sondaj pentru a obține mici recompense sau reduceri la următoarea achiziție. În această înșelătorie specifică, în schimbul completării falsului sondaj tematic Covid-19, victimelor li se oferă o recompensă, dar li se cere şi să  plătească o taxă nominală pentru a acoperi transportul.

Escrocii folosesc adesea diverse trucuri pentru a câștiga încrederea utilizatorilor și să-i convingă să participe la sondajele lor – unul dintre acestea fiind cel de a se prezenta drept companii legitime și cunoscute. Până acum, Bitdefender Antispam Lab a depistat escrocherii similare cu sondaje / cadouri organizate aparent de companii cunoscute precum eBay, IKEA, Verizon cu un mesaj similar următorului: „Felicitări! Puteți obține un card cadou eBay în valoare de 50 de dolari!”

Detaliile la care trebuie să fiţi atenți pentru a nu fi victime ale înșelătoriei

Aceste sondaje false sunt o modalitate alternativă de a fura informații personale și financiare de la consumatori. Bitdefender vă invită să acordați atenție unor detalii care pot dezvălui că este vorba de o înșelătorie: sondajele care au acest scop, oferă o recompensă și indică o fereastră limitată de timp pentru a răspunde la întrebări și a solicita recompensa, în timp ce un sondaj autentic nu va avea o limită de timp și nu va solicita cardul de credit sau numărul contului bancar pentru a intra în posesia recompenselor.

Nu există nicio îndoială că escrocii vor continua să atragă atenția în jurul vaccinurilor, iar adresele de e-mail vor fi indundate cu sondaje cu timer limitat privind vaccinurile Pfizer, Moderna, AstraZeneca și Johnson & Johnson, notează Rain News.

Sursă foto: Dreamstime