Sony Ericsson a avut anul trecut pierderi de 836 milioane euro, după scăderea vânzărilor cu 40%, la 6,7 miliarde euro, şi a lansat o prognoză prudentă pentru acest an, anticipând condiţii dificile de piaţă. Compania a vândut anul trecut 57,1 milioane de telefoane mobile, faţă de 96,6 milioane de unităţi în anul anterior, când veniturile din vânzări au fost de 11,24 miliarde euro, iar pierderile s-au limitat la 73 milioane euro. Sony Ericsson concurează pe piaţa smartphone
Sony Ericsson a avut anul trecut pierderi de 836 milioane euro, după scăderea vânzărilor cu 40%, la 6,7 miliarde euro, şi a lansat o prognoză prudentă pentru acest an, anticipând condiţii dificile de piaţă.
Compania a vândut anul trecut 57,1 milioane de telefoane mobile, faţă de 96,6 milioane de unităţi în anul anterior, când veniturile din vânzări au fost de 11,24 miliarde euro, iar pierderile s-au limitat la 73 milioane euro.
Sony Ericsson concurează pe piaţa smartphone – singurul segment al industriei telecom care a crescut fără probleme în criză – cu Apple, Blackberry, Nokia, LG şi Samsung. Google şi-a făcut intrarea în ianuarie cu telefonul Nexus One, iar analiştii aşteaptă, în februarie-martie, un mobil inteligent şi de la Microsoft.
Toţi marii producători de telefoane mobile au avut un an 2009 foarte dificil, din cauza reducerii cheltuielilor de consum ca urmare a crizei şi recesiunii, însă lipsurile Sony Ericsson în zona smartphone şi-au spus cuvântul.
Sony Ericsson a vândut în ultimul trimestru al anului trecut 14,6 milioane de telefoane mobile, faţă de 24,2 milioane în perioada corespunzătoare a lui 2008. Veniturile din vânzări au scăzut în ultimele trei luni de la 2,91 miliarde euro la 1,75 miliarde euro, iar pierderea s-a plasat la 167 milioane euro, faţă de 187 milioane euro în octombrie-decembrie 2008.
SURSA: Mediafax