Odata cu lansarea telefonului walkman W350i, Sony Ericsson a prezentat si un studiu, realizat printre tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani, care arata ca 44% dintre acestia prefera snack-uri muzicale în loc să asculte fiecare vers si refren al unei piese, urmărind trendul setat de website-uri precum YouTube care oferă acest tip de divertisment.
În ceea ce priveste acest fenomen, românii se află sub media europeană, astfel încât 35% dintre tinerii intervievati au declarat că sunt adeptii acestui mod de a asculta muzică.
Conform cercetării, 72% dintre români aleg să asculte anumite piese nu doar pentru divertisment, ci si pentru a-si schimba starea de spirit. Astfel, 21% dintre tineri ascultă muzică pentru a se relaxa, 26% pentru a se înveseli, si doar 3% pentru a se simti mai romantici.
“Acest studiu demonstrează că obiceiurile de consum în ceea ce priveste muzica s-au schimbat. Consumăm muzica în portii mici, iar acest lucru se încadrează în stilul de viată ocupat pe care îl avem – un mix scurt de muzică în drumul către serviciu, între două convorbiri la telefon, în pauza dintre ore – este tot ne dorim”, a declarat Greg Varner, Director de Marketing Sony Ericsson pentru Centrul si Estul Europei, Orientul Mijlociu si Africa.
O nouă cercetare biologică realizată de psihologul si omul de stiintă David Moxon demonstrează că, în ceea ce priveste muzica, bărbatii sunt mult mai sensibili decât femeile.
Studiul biologic a fost realizat în luna mai a acestui an asupra a 200 de studenti internationali cu vârste între 18-24 de ani, din cadrul University College London. Reactiile lor fizice au fost extrase prin analiza nivelurilor de Testosteron, Cortisol si de LgA din probele de salivă colectate. Aceste reactii bio-chimice au fost măsurate prin preluarea unor probe de salivă înainte si după ce tinerii au fost expusi la diferite Snack-uri Muzicale (scurte infuzii de genuri muzicale internationale).