Reinstaurarea se va face în fiecare ţară, începând cu America, Europa, Australia, Noua Zeelandă şi Orientul Mijlociu.
Prima fază a reinstaurării serviciilor pentru aceste ţări şi regiuni include:
– Logarea în reţeaua PlayStationNetwork şi Qriocity, inclusiv resetarea parolelor
– Reinstaurarea modului de joc online pentru PS3 şi PSP
– Redarea conţinutului video închiriat, dacă se află în perioada de închiriere, de – pe PlayStation Network Video Delivery Service pe PS3, PSP şi MediaGo
– Music Unlimited, serviciu Qriocity, pentru abonaţii curenţi, pe PS3 şi PC
– Accesul la servicii de terţă parte, precum Netflix, Hulu, Vudu şi MLB.tv
– Categoria ‘Prieteni’ pe PS3, inclusiv lista de prieteni, funcţia de chat, compararea de trofee etc
Măsuri de securitate crescute
Ca rezultat al atacului infracţional asupra centrului de date al companiei, localizat în San Diego, California, U.S.A., SNEI a închis reţeaua PlayStation Network şi serviciul Qriocity pe data de 20 aprilie, pentru ca investigaţiile necesare să poată fi derulate, precum şi sporirea securităţii generale a reţelei. Colaborând îndeaproape cu câteva firme de securitate externe, compania a implementat noi măsuri de securitate adiţionale care îmbunătăţesc protecţia împotriva activităţilor neautorizate şi oferă utilizatorilor o protecţie mai bună a informaţiilor personale.
Compania a intensificat securitatea datelor, prin actualizări ale tehnologiilor de securitate, precum şi prin adăugarea unor tehnologii, aplicaţii de monitorizare şi testare a penetrării şi a vulnerabilităţii, dar şi niveluri suplimentare de criptare şi protecţie. Compania a adăugat reţelei şi o varietate de noi măsuri pentru infrastructura reţelei, incluzând un sistem de alertă rapidă pentru activităţi repetitive neobişnuite care ar putea fi un semnal de alarmă pentru o posibilă încercare de atac asupra reţelei.
“Aş vrea să îmi exprim regretul sincer pentru incidentul cauzat şi vreau să vă mulţumesc pentru răbdarea dovedită în timpul procesului de reinstaurare,” a declarat Kazuo Hirai, Executive Deputy President, Sony Corporation. “Nu vă pot mulţumi suficient pentru răbdarea şi suportul din tot acest timp. Ştim că şi cei mai loiali utilizatori au fost frustraţi de acest proces şi sunt nerăbdători să folosească produsele şi serviciile Sony cât mai repede. Luăm măsuri agresive pe toate nivelurile pentru a ne proteja clienţii şi facem din protejarea datelor un angajament prioritar şi continuu.”
Fumiaki Sakai, numit Chief Information Security Officer al SNEI
Ca măsură suplimentară, Fumiaki Sakai, preşedintele Sony Global Solutions Inc. (SGS), a fost numit Chief Information Security Officer al SNEI. Pe lângă atribuţiile din cadrul SGS, Fumiaki Sakai, va conduce, în cadrul SNEI, demersul de întărire a securităţii informaţiilor în reţeaua globală a companiei. Domnul Sakai va conduce efortul de recrutare a unui nou Director de Securitate (CISO), poziţie permanentă în cadrul SNEI. În calitate de CISO, domnul Sakai va raporta direct preşedintelui SNEI Tim Schaaff, şi lui Shinji Hasejima, CIO, Sony Corporation.
“Chiar dacă am înţeles importanţa redeschiderii serviciilor noastre online, nu am vrut să ne grăbim şi ne-am concentrat toate eforturile în direcţia testării complete a măsurilor noi de securitate.” “Vrem să îi asigurăm pe clienţii noştri că datele lor personale sunt protejate cu unele dintre cele mai avansate tehnologii de securitate disponibile în prezent, astfel încât toată lumea să se simtă confortabil în timp ce se bucură de toate serviciile pe care PlayStation Network şi Qriocity le oferă.”
Reinstaurarea serviciilor de-a lungul ţărilor din America de Nord şi America de Sud, Europa, Australia, Noua Zeelandă şi Orientul Mijlociu au început deja, iar utilizatorii se vor putea bucura de unele dintre funcţionalităţile online oferite atât de PlayStation Network, cât şi de serviciile Qriocity. Etapele reluării serviciilor în Japonia şi alte ţări asiatice vor fi anunţate la timpul cuvenit. Compania se aşteaptă să restabilească complet serviciile până la finalul lunii mai a anului curent.
În semn de mulţumire pentru a fi revenit în rândul utilizatorilor săi, compania le va oferi clienţilor un pachet de servicii promoţional, precum şi conţinut premium pentru toate serviciile aferente conturilor înregistrate în reţeaua PlayStation sau Qriocity. Detaliile referitoare la acest program vor fi anunţate curând în fiecare regiune.