Al treilea mare producător mondial de televizoare LCD, Sony, a decis să își vândă participația de 50% din joint-venture-ul cu Samsung contra sumei de 940 de milioane de dolari în încercarea de a opri pierderile tot mai mari. În noiembrie, compania niponă a anunțat că se așteaptă să încheie al patrulea an fiscal cu pierderi. Numai divizia sa de televizoare va înregistra un recul de mai bine de 2,2 miliarde de dolari.

Forțată de scăderea vânzărilor de LCD-uri din statele dezvoltate, Sony a închis sau vândut deja fabricile din Spania, Slovacia și Mexic, rămânând cu patru facilități în Japonia, China, Brazilia și Malayezia. Decizia Sony pare logică dacă avem în vedere estimata scădere a pieței LCD pe fondul saturării piețelor din SUA și Europa Occidentală. Analiștii consideră că 2010 a fost anul de vârf al pieței LCD – evaluată la nivel mondial la circa 100 de miliarde de dolari – și că cererea a intrat pe un  trend descendent, urmând să scadă cu 3%-4% în fiecare an.
Cei mai puternici producători de monitoare „flat” din lume sunt companiile sud-coreene Samsung și LG Electronics. Spre deosebire de competitorii lor japonezi, coreenii de la Samsung așteaptă pentru 2011 o creștere cu 10% a pieței de televizoare și monitoare.

Sursa: Reuters