Sony ar putea să încheie un parteneriat cu un fond de investiţii pentru divizia sa de televizoare, care în ultimul deceniu a înregistrat pierderi în fiecare an, însă grupul japonez nu are de gând să îşi vândă operaţiunile sau să iasă de pe piaţa televizoarelor, a declarat directorul general Kazuo Hirai.
În încercarea de a creşte transparenţa, Sony analizează posibilitatea de a-şi transfera operaţiunile din domeniul televizoarelor într-o entitate separată denumită Sony Visual Products Inc. Posibilitatea separării de divizia de televizoare a dat naştere la speculaţii referitoare la o posibilă vânzare sau închidere a acestor operaţiuni, însă Kazuo Hirai a dezminţit astfel de zvonuri.
“Nu ne gândim la vânzarea operaţiunilor din domeniul televizoarelor sau la închiderea lor sau la orice altceva de genul astă”, a spus Kazuo Hirai. “Suntem prezenţi pe o piaţă extrem de competitivă. Nu pot să exclud posibilitatea unui parteneriat, însă în momentul de faţă nu facem afaceri plecând de la ipoteza că acest lucru se va întâmpla”, a spus Kazuo Hirai.
Directorul Sony a recunoscut că vânzările de televizoare ar putea scădea sub estimările companiei, în condiţiile în care pentru exerciţiul fiscal curent analiştii mizează pe o creştere de 20% a vânzărilor de televizoare la nivelul întregii industrii. Cu toate acestea, Hirai a subliniat că Sony şi-a restructurat deja operaţiunile astfel încât va putea face faţă şocurilor externe.
“Suntem conştienţi de criticile că ţinta privind vânzare a 16 milioane de televizoare în exerciţiul fiscal curent este prea mare. Am introdus deja capacităţi pentru a minimiza impactul operaţiunilor din domeniul televizoarelor asupra profitabilităţii”, a spus Kazuo Hirai.
La rândul său, directorul financiar de la Sony, Kenichiro Yoshida, a declarat că grupul japonez nu intenţionează să schimbe direcţia diviziei sale de dispozitive electronice, care este concentrată pe dispozitive mobile, camere foto şi jocuri, cel puţin până la finele următorului an fiscal.
În exerciţiul financiar 2013/2014, încheiat la data de 31 martie, Sony (producătorul consulilor PlayStation 4 şi al televizoarelor Bravia) a înregistrat pierderi nete de 1,26 miliarde de dolari, iar în actualul exerciţiu financiar (care se va încheia în luna martie 2015) se aşteaptă să înregistreze pierderi nete de 489 milioane de dolari.AGERPRES