Un studiu paneuropean, comandat de Sony Europe, dezvăluie că tinerii Europei sunt confuzi în ceea ce priveşte mesajele referitoare la protejarea mediului şi nu ştiu în ce fel ar putea salva planeta.
Sony Europe a comandat un studiu independent ce a chestionat 5.000 de adolescenţi cu vârstele cuprinse între 11 şi 16 ani din Marea Britanie, Germania, Franţa, Italia şi Spania, în iulie 2009, pentru a înţelege mai profund atitudinea tinerilor faţă de mediu.
Sony a încercat să afle ce anume îi motivează şi îi mobilizează pe tineri să protejeze planeta, ca parte a programului de măsuri luate de companie pentru a conserva mediul „Pentru generaţia următoare”.
Rezultatele studiului arată că 6 din 10 copii din Europa consideră că mesajele contradictorii despre mediu îi aduc într-o stare confuză, simţindu-se neajutoraţi şi apatici în privinţa protejării mediului. De asemenea, un sfert dintre copiii europeni nu ştiu cum se pot implica în soluţionarea problemelor de mediu şi nu îşi dau seama de diferenţele pe care le pot face prin implicarea lor. Adolescenţii europeni consideră că marile companii şi guverne sunt responsabile pentru soluţionarea problemelor de mediu.
„Tinerii sunt adesea interesaţi, dar şi sceptici şi pesimişti în privinţa scopului acţiunilor concrete luate pentru rezolvarea provocărilor pentru protejarea mediului pe care le întâlnim. Mesajele pe care trebuie să le recepţioneze tinerii nu sunt numai cele referitoare la ameninţări şi probleme, mesajul cel mai important este că există nenumărate soluţii la problemele unei lumi de şase miliarde de oameni, cu care putem împărtăşi nu doar încrederea în viitor, ci şi exprimarea curajului de a crede că împreună putem face diferenţa”, a comentat rezultatele sondajului, Achim Steiner, director executiv al Programului de Protejare a Mediului aparţinând Naţiunilor Unite.
SURSA: Sony